Hlavní obsah

Jako Dominic Toretto: Starý Charger s moderní technikou pod kapotou se prodal dráž než nový model

Foto: Bring a Trailer

Charakter starých dobrých amerických bouráků zkrátka přitahuje pozornost – za tento „moderní veterán“ dal někdo bezmála dvakrát tolik, co za moderní Dodge Charger Hellcat. Stojí to za to? Hlasujte v anketě na konci článku!

Restomody se v poslední době těší velké oblibě a je pro to dobrý důvod – renovovat přes padesát let starý veterán je totiž radost, ale provozovat jej, to je něco jiného. Klasické a dnes už ikonické tvary z dob minulých, kdy bezpečnost a aerodynamika byly ještě v plenkách, tak v kombinaci s moderní a poměrně spolehlivou technikou mohou představovat ideální kombinaci.

Článek

Asi leckterý fanda do aut v určité fázi života zatoužil být jako slavný Dominic Toretto. K jednomu z hlavních protagonistů filmové ságy Rychle a zběsile zkrátka „nadupané“ americké káry patří a nejvíc patrně právě Dodge Charger. Jenže provozovat v dnešní době přes padesát let starý americký „muscle car“ není žádná sranda – proto je občas lepší se obrátit na úpravce.

Foto: Bring a Trailer

Dodge Charger z roku 1968 s technikou z moderního Dodge Charger Hellcat – svatokrádež, nebo to nejlepší z obou světů?

Své o tom vědí i lidé z malé tuningové firmy Hot Rod Factory. Počátky tohoto projektu se datují až do roku 2015 – tento Charger z roku 1968 potřeboval trochu péče, a tak postupně prošel kompletní renovací od exteriéru včetně nového laku až po interiér s novým čalouněním. To nejdůležitější však na první pohled vidět není – pohonné ústrojí z moderního Dodge Charger Hellcat.

Asi nejlepší na tom je, že úpravci z města East Bethel ze státu Minnesota motor spárovali se starým dobrým šestistupňovým manuálem Tremec – a nechybí ani klasická řadicí páka ve tvaru rukojeti pistole, typická pro klasický Dodge Charger.

Pro lepší jízdní vlastnosti odpovídající modernímu pohonnému ústrojí byla nainstalována moderní kola od US Mags s moderními pneumatikami, došlo také na komponenty podvozku od Viking Performance a pořádné kotoučové brzdy na všech kolech – nezapomínejme, že vůz měl původně bubnové.

Tvůrci uložili na web také pár videí z nastartování a samotné jízdy s vozem. Poslechněte si na tomto videu, jak motor burácí. Zamrzí jen špatná kvalita obrazu:

Kromě toho má vůz vybavení jako klimatizaci od Vintage Air, takže i když je tu tento výdobytek moderní technologie, nijak nenarušuje atmosféru interiéru klasického auta. Nechybí ani elektrická okna a  rádio s bluetooth.

Je navíc příjemné vidět, že i přes relativně moderní vybavení se úpravci rozhodli zachovat atmosféru původního interiéru, dokonce i většina původních panelů karoserie zůstala – došlo jen k výměně podlahy kufru a zadních blatníků, zbytek stačilo pouze zrenovovat.

Foto: Bring a Trailer

„Pod touhle kapotou tepe 700 koní,“ řekl by možná Dominic Toretto. Za tuto velkorážní sílu vděčí vůz 6,2l osmiválci s kompresorem, který je spřažen s šestistupňovou manuální převodovkou

V interiéru se o přečalounění postarali odborníci od Legendary Auto Interiors, palubní desku a volant v retro stylu dodala firma Dakota, a to včetně budíků s rychloměrem cejchovaným do 160 mil za hodinu (cca 260 km/h), tachometr pak ukazuje od dokončení přestavby nájezd 820 mil (cca 1 300 kilometrů), celkový nájezd vozidla je však neznámý.

Pod kapotou bije osmiválcové srdce o objemu 6,2 litru s kompresorem o výkonu přes 700 koní a točivém momentu 892 Nm. Poctivý šestistupňový manuál Tremec pak výkon přesouvá jak jinak než na zadní kola za patřičného zvukového doprovodu.

A takhle už to vypadá, když se popustí uzda sedmi stovkám splašených koní:

Litá kola od US Mags jsou osmnáctipalcová vpředu a devatenáctipalcová vzadu a obouvají pneumatiky Nitto o rozměrech 245/40, respektive 345/30. Tohoto bouřliváka pak krotí (naštěstí) moderní výkonné brzdy od firmy Baer s šestipístovými brzdiči a kotouči o průměru 14 palců.

Úpravci se rozhodli tohoto krasavce udat formou aukce a bylo zajímavé pozorovat její průběh – nejvyšší nabídka činila dlouho 100 tisíc dolarů (2,5 milionu Kč) a lidí přihazovali jen po tisícovkách, avšak jen několik hodin před koncem se začalo přeplácet čím dál víc.

Nakonec byla finální částka 168 tisíc dolarů (téměř 4,2 milionu korun), tedy paradoxně více, než kolik by člověk dal za zbrusu nový Charger Hellcat. Ten ve Státech začíná na částce okolo 70 tisíc dolarů (1,75 milionu), u nás pak vůz vyjde přibližně na 2,5 milionu korun. Co myslíte, stojí za to splnit si sen, i když za značný příplatek?

Načítám