Hlavní obsah

Přepracované devadesátkové Ferrari 550 Maranello s V12 a manuálem je učiněný automobilový skvost. Originál překonává snad ve všem

Foto: Touring Superleggera

Víte, co je restomod? Jde de facto o vylepšení/přestavbu starého či staršího auta, kdy se tvůrce drží původní designové předlohy, ale použije moderní techniku nebo jiné materiály. Někdy jde o skutečné skvosty, naposledy třeba o znovuzrozené devadesátkové Ferrari 550 Maranello s motorem V12, manuálem a karbonovou karoserií.

Článek

Italský výrobce karoserií Touring Superleggera ukázal světu svůj restomod Ferrari 550 Maranello, tedy superauta z ikonických 90. let. Jmenuje se Veloce 12 (Rychlost 12), stojí na základech původního modelu 550 Maranello, ovšem je kompletně přepracovaný včetně diodových světel a má vylepšený motor.

Původní 5,5litrový tovární dvanáctiválec firma opravila do stavu nového a přidala nový chladicí systém, který je údajně o 30 % účinnější než ten originální. Dále autu nadělila sportovní výfuk značky Supersprint, což ve výsledku znamená nárůst výkonu z 485 na 503 koní.

Zlepšení se dočkalo i zrychlení z nuly na sto za 4,4 sekundy, přičemž maximálka odpovídá původnímu modelu a činí 320 km/h.

O řazení se stará šestirychlostní manuál, zatímco odpružení zajišťuje fungl nový adaptivní podvozek vyvinutý firmou Tractive. Ta se například pyšní podvozky pro restomod MST Mk1 nebo pro divoký nizozemský roadster Donkervoort F22.

Aby svěží auto pyšnící se kovovými prvky vyztuženou karoserií z uhlíkových vláken rychleji zastavilo, hostí brzdové kotouče Brembo o průměru 380 mm, které jsou schované za speciální sadou lehkých litých kol. Celkově pak hmotnost vozu činí zhruba 1,7 tuny.

Úpravce si pohrál také s interiérem, kde nahradil část plastových komponentů hliníkovými a většinu vnitřních dílů očalounil italskou kůží.

Společnost Touring Superleggera vyrobí celkem 30 kusů supersportů Veloce 12. Za každou takovou přestavbu si řekne bez daní a poplatků 690 000 eur, což je zhruba 17,35 milionu korun. K tomu ale ještě potřebujete dárcovské auto, které třeba v Německu stojí od 2,5 do zhruba 5,6 milionu korun.

Související témata:
Načítám