Článek
Aby bylo jasno, stejně jako většina restomodu, i Charge Mustang se spíše opírá o tvary svého předchůdce, modelu Fastback z roku 1967, než aby ho úplně kopíroval. Hrany jsou vyhlazené, světla mají technologii LED, kliky dveří jsou zapuštěné, kola jsou úplně jiná a hlavně – auto má, stejně jako spousta moderních elektromobilů, plnou přední masku, protože se obejde bez chladiče.
Ještě víc změn se odehrálo v kabině auta, která vlastně nemá s klasickým Mustangem společného vůbec nic. Analogové přístroje vystřídala digitální palubní deska, rádio nahradil rozměrný infotainment. Pochválit ale můžeme jednoduchý volant a na první pohled se zdají být dobré i sedačky. „Objednávky aut budou individuální a zákazníci budou moci uplatnit svou kreativitu a osobnost,“ řekl na prezentaci kreativní ředitel společnosti Mark Roberts.
No a teď to nejdůležitější… Charge nezveřejnil zrovna přehršel údajů, ale ty nejdůležitější máme! Jejich Mustang má dva elektromotory a pohon všech kol. Kombinovaný výkon obou jednotek je 544 koní a vůz má ohromující točivý moment 1 500 Nm. Na stovku zrychlí za 3,9 s a s baterií o kapacitě 64 kWh ujede až 320 kilometrů na jedno nabití. Ale nesmíte samozřejmě sprintovat z každé křižovatky. Škoda, že nabíjení je jen rychlostí 50 kW, to vskutku u auta s takovými parametry není mnoho.
Kde se naopak tvůrci nestyděli rozmáchnout, tak to je u tvorby cenové politiky. Jejich Mustang si můžeme silně individualizovat a každý ze 499 vyrobených kusů by měl být svým způsobem originální. Charge stanovil základní cenu na 420 744 eur (bez daně), takže s DPH a v korunách se bavíme o více než 13 milionech. Společnost už bere objednávky, ale není jasné, kdy vůz dorazí k prvním zákazníkům. Původně to mělo být už vloni.