Hlavní obsah

Český designér změnil Škodu 110 R k nepoznání. Mrkněte, jak dopadl restomod předchůdce Porsche východního bloku

Foto: Rostislav Prokop

Škoda 110 R položila v roce 1970 základní kameny našich socialistických sportovních vozů, které vyústily až v úspěšné Porsche východu, tedy ve Škodu 130 RS. Český designér Rosťa Prokop se průkopnickému modelu rozhodl vzdát poctu a virtuálně jej přestavěl na Škodu 110 RS, přičemž si vypůjčil pár dílů právě ze Stuttgartu.

Článek

Asi nejslavnějším historickým RS modelem Škodovky je bezesporu ikonická 130 RS, které se přezdívalo Porsche východu. Jednak kvůli tvaru a koncepci připomínající stuttgartskou 911, ale také kvůli excelentním jízdním schopnostem.

Víte ovšem, že základy sportovních škodovek tvořila mimo závodních prototypů RS 180 a RS 200 také Škoda 110 R? Ta debutovala v roce 1970 a už tehdy nabídla například maximálku přes 140 km/h.

Český designér Rostislav Prokop se rozhodl, že právě „erku“ složí poctu a přepracuje jej formou takzvaného restomodu, což lze jednoduše popsat jako vylepšení veterána moderními komponenty.

Foto: Rostislav Prokop

Restomod znamená, že se vezme původní veterán a upraví do moderny.

V rámci virtuálního tuningu vetknul návrhář původnímu kupé hi-tech přední světla z Porsche Cayman GT4, rozšířil a přepracoval jeho bodykit, snížil a upravil střechu plus přemodeloval záď osazenou panelovými diodovými světly. Kromě toho Prokop integroval koncovky výfuku do zadních difuzorů.

Nově navržená kola s límcem spojují design Porsche a původní Škody 110 R, čímž se náramně hodí k moderní karoserii respektující křivky výchozího originálu.

Do interiéru sice vidíme jen omezeně, ale Prokop prozradil, že v rámci restomodu vůz dostal kompletní kabinu včetně palubní desky rovněž z Porsche Cayman.

A stejný „caymanský“ recept použil designér při volbě motoru, proto srdcem restomodované 110 RS je plochý šestiválcový atmosférický boxer o objemu 3,8 litru. Maximální výkon jednotky je 385 koní a nejvyšší točivý moment 420 Nm, který přenáší šestirychlostní manuál. Z nuly na sto modernizované „erko“ zrychlí za 4,4 sekundy a maximálka atakuje 300 km/h.

Ryze počítačová Škoda 110 RS od Rosti Prokopa je čistou fantazií ve smyslu restomodu, která ukazuje, jak šíleně moc by mohl jít upravit ideový zakladatel dodnes úspěšných českých modelů s označením RS.

Načítám