Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Zatímco ještě v devadesátých letech jste dostali ojetý trabant k balíčku chipsů, dnes se nejen zachovalé kousky, ale i předrenovační kusy prodávají za leckdy šílené částky. Český designér Rosťa Prokop se ovšem rozhodl, že ikonický kombík 601 S trochu upraví. A vzniklo něco brutálního!
Koukáte na kompletně přepracovaný model, který má s originálem společnou snad jen siluetu a designový styl. Přídi dominují dva LED diodové světlomety, mezi nimiž má své místo velká maska chladiče propouštějící potřebný vzduch, a ve spodu najdete obří podnárazník.
Odlehčená kapota v sobě má výřez pro zastavěný osmiválcový motor 6,2 litru Hellcat, který má výkon 707 koní a sílu 881 Nm! Dvoudveřová karoserie se ještě pyšní sníženou střechou, stylovými prahy a menšími aerodynamickými zrcátky.
Podvozek je kompletně snížený, zesílený, blatníky rozšířené, kola kovaná, zapuštěná a obutá na pneumatikách Yokohama Advan. To vše proto, aby se auto po sešlápnutí plynu doslova nerozpadlo.
Zadní část s vertikálními diodovými světlomety je vůbec extrém. Jednak kvůli protaženému zadnímu spoileru a také difuzoru, v němž jsou umístěné i duální koncovky výfuku. Jako odkaz na originál najdete na dveřích kufru nápisy Trabant a 601 S.
Rosťův Trabant 601 S Widebody je čirou designovou fantazií a úpravou tolik diskutovaného východoněmeckého bakeliťáku, kterého zná asi každý, kdo se narodil před rokem 2000. Zdá se vám to šílené? Tak to jste asi ještě neviděli Fiat Multipla pro Barbie…
Naše prototypy
Máte rádi naše vize? Podívejte se na další naše prototypy! V této tematické sérii pro vás navrhujeme a vytváříme různé automobilové modely, ať už československé či zahraniční. Dále vracíme zpátky do života motorizované legendy nebo představujeme sofistikovaná technická řešení.