Článek
Kevin Hart je velký fanda do aut. Tento 43letý rodák z Filadelfie, celým jménem Kevin Darnell Hart, je samozřejmě taky velký patriot a k starým americkým bourákům má blízko – úplně nejraději má však jejich restomody.
V minulosti už tu několikrát padlo, že restomody jsou často spojením toho nejlepšího z obou světů – tedy klasické a dnes už ikonické tvary, které nejsou diktované bezpečnostními předpisy, které ukrývají moderní výkonnější a mnohdy spolehlivější techniku, takže se jejich majitel nemusí bát popustit jim uzdu. V tomto případě se jedná o Buick Grand National z druhé poloviny osmdesátých let.
Více o restomodech:
Zajímavé je, že typ Grand National není designově nikterak rafinovaný, ani nemá nezaměnitelnost Dodge Charger či svalnatost Fordu Mustang – spíš připomíná auta, která jsme si jako děti kreslili do sešitů. Ale snad i proto má paradoxně něco do sebe.
Další zvláštností je motor – kdo by čekal velkoobjemový vidlicový osmiválec, ten bude možná překvapen. Buick Grand National totiž z fabriky vyjížděl s 3,8l dvakrát přeplňovaným V6 – což je částečně důvod, proč tento restomod pro amerického herce a baviče dostal tzv. „swap“. A došlo opět na V6 twin-turbo, tentokrát 3,6l jednotku z moderního Cadillacu ATS-V.
I přesto došlo na změny motoru samotného – šestiválec putoval do firmy Boost Labs, kde došlo na přestavbu na jediné turbodmychadlo. Aktuální výkon je údajně 650 koní, ovšem firma Salvaggio Design, která za restomodem stojí, řeší způsob, jak se dostat až na 700 „kobyl“ – správnou cestu by údajně mohly být nové vačkové hřídele z lehčího a pevnějšího materiálu, případně jiná ojniční ložiska a trocha „kouzlení“ s plnícím tlakem.
Na mechanické změny kupodivu nedošlo jen pod kapotou. Kevin Hart prý rád jezdí rychle i v zatáčkách, a tak si lidé od Salvaggio Design dali záležet na tom, aby se vůz dobře řídil. Výsledkem je kompletně nová podvozková platforma z moderních a podstatně lehčích materiálů – mluví se tu převážně o vysokopevnostní oceli, což znamená podstatně vyšší torzní tuhost oproti originálu. Z původního auta tak ve výsledku zbyl jen vršek karoserie
Pamětníci si určitě vzpomínají, ale opakování je matka moudrosti – zde je náhled na památnou úvodní scénu z Rychle a zběsile 4:
Vůz dostal taky kratší a tužší sportovní pružiny od firmy Ultimate Performance, takže mimo jiné sedí blíž k asfaltu. Dozadu se pro vyšší stabilitu i trakci nastěhovala moderní čtyřprvková náprava, která výrazně podporuje jízdní vlastnosti oproti původní tuhé nápravě.
Aby nebyl problém tohoto dravce (doslova) brzdit v rozletu, lidé z firmy Salvaggio vůz osadili moderními brzdami GT od firmy Brembo, vpředu se nacházejí šestipístové a vzadu čtyřpístové.
Zajímavé je, že Hart trval na nenápadnosti, chtěl z vozu mít takzvaný „sleeper“ – proto se vizuálně liší od originálu jen minimálně. Přesto vedle renovace karosářských dílů došlo na nějaké ty úpravy – tak například přední nárazník je kompletně z karbonu, navíc umožňuje lepší chlazení motoru. Z karbonu jsou rovněž kapota, kryty vnějších zpětných zrcátek a zadní spojler.
Více o vozech značky Buick:
Nakonec byl vůz posazen na 19palcová kovaná kola od renomované firmy HRE, která obouvají pořádné moderní pneumatiky o šířce 9 palců (230 mm) vpředu a 11 palců (280 mm) vzadu. Kromě tohoto Buicku, kterému Kevin Hart přezdívá „Temný rytíř“, má ve své sbírce také například Plymouth Roadrunner z roku 1969. Oba tyto vozy se představily na automobilové výstavě SEMA.