Článek
Brabus, nezasvěceným to možná nic říkat nemusí, znalci však vědí, že se pod tímto jménem skrývá rychlost a brutální výkon, který je však často skloubený s exkluzivitou a luxusem. Úpravy od této společnosti zpravidla volí ti, kteří se z nějakého nepochopitelného důvodu odmítají spokojit se službami, které poskytuje Mercedes-Benz, potažmo Mercedes-AMG.
Proč „nepochopitelného“ důvodu? To je prosté – Mercedes-AMG E63, na kterém je založen tento nejnovější výtvor, patří k tomu nejvytříbenějšímu, co divize Mercedes-AMG nabízí. Celým jménem (hluboký nádech) Mercedes-AMG E63 S 4Matic Plus (hluboký výdech) podává díky 4,0l osmiválci biturbo výkon 612 koní a 850 Nm točivého momentu.
Díky tomu umí tento pětimetrový, dvě tuny vážící pohodlný sedan vystartovat z klidu na stovku za výrobcem udávaných 3,4 sekundy a potom až na maximální rychlost 300 km/h. Většině normálních lidí by takové výkony více než stačily – ovšem ne tak lidem z německého Bottropu.
Proto se zrodil zbrusu nový Brabus 900. Bystrý čtenář už jistě vytušil, kolik koní bude burácet pod kapotou, takže nebudeme chodit kolem horké kaše. Je to 888, což nám po zaokrouhlení dává oněch 9 stovek kobyl.
Je stará známá věc, že současné dvakrát přeplňovaný osmiválce od předních německých výrobců jsou mnohdy předimenzované a že tyto jaderné reaktory jsou ve skutečnosti schopny daleko vyššího výkonu bez zásadních úprav. I tak byl ale motor „převrtán“ na objem 4,5 litru, dostal nové písty, ojnice, novou klikovou hřídel, řídicí jednotku a zbrusu nový titanový výfuk se čtyřmi mohutnými koncovkami.
Zajímavé je, že původní devítistupňová automatická převodovka a pohon všech kol nepotřebovaly žádné úpravy a s mamutím výkonem téměř 900 koní si oba tyto komponenty dokáží poradit. Výsledkem je zrychlení z klidu na stovku za 2,8 sekundy, vůz pak pokračuje až na maximální rychlost 330 km/h.
Slovo „maximální“ je tu u rychlosti vlastně relativní, protože oněch 330 km/h je elektronicky omezených, a to kvůli životnosti pneumatik. Podle úpravce se sériové obutí v rychlostech nad 330 km/h pod náporem dvoutunového auta rychle opotřebovává. Je však jasné, že motor by neměl problém jít až na 350 km/h – a možná i dál.
Co se týče úprav exteriéru nového Brabusu 900, tak tady na první pohled vidíme zakázkový grafitově šedý lak a nějaké ty karbonové doplňky – přední spoiler, mřížka chladiče, zadní spoiler a difuzor – však to znáte. Kupodivu jde většinou o účelové úpravy, například i onen nenápadný zadní spoiler pomáhá snižovat vztlak ve vysokých rychlostech.
Bystré oko jistě zaujaly nové kované ráfky o průměru 21 palců obuté do pneumatik Continental SportContact 6. Vzduchový podvozek Brabus Airmatic Sport potom umožňuje snížit světlou výšku vozu na povel řidiče až o 2 centimetry, což snižuje těžiště vozu a zlepší jízdní vlastnosti.
Ten, kdo by chtěl – ne, že by to u AMG bylo nezbytně nutné – si může od Brabusu nechat naspecifikovat interiér dle svých představ. To znamená karbonové doplňky, podsvícené logo Brabus, zakázkové čalounění a tak podobně. Exkluzivita tu je vším. S tou však jde ruku v ruce kvalita – Brabus na své vozy poskytuje záruku 100 tisíc kilometrů. Ačkoliv při ceně začínající (!) na ceně 5 milionů Kč s tím tak nějak počítáte, to je fakt.
Brabus je exkluzivní úpravce především vozů značky Mercedes-Benz se sídlem v německém Bottropu. S tradicí už od roku 1977 si tito šílenci vybudovali slušnou pověst a také respekt.
Jejich specialitou jsou Mercedesy, tu a tam se však pustí také do vozů značky Smart nebo Maybach, které se obě nachází pod křídly Mercedesu. Po dceřiné sportovní divizi Mercedes-AMG jde o největšího úpravce vozů Mercedes-Benz.