Hlavní obsah

Nejšílenější Ford Bronco na světě má šest kol a postavila ho společnost, která si říká Apocalypse

Foto: Apocalypse Manufacturing

Navzdory tradicím šílenců od Apocalypse Manufacturing jejich nový model Dark Horse nepohání osmiválec o výkonu supersportu – Broncu zůstal jeho původní motor V6, ani ten však nezůstal bez povšimnutí

Naši věrní čtenáři už se na našich stránkách jistě dočetli o tuningových firmách – a ne jednou. Zpravidla však šlo převážně o úpravy sportovních vozů nebo podobně rychlých „supersedanů“, případně SUV. Jenže co takhle pořádně poladit opravdu pravověrný offroad? Že by díra na trhu?

Článek

Ford Bronco dnes platí za jeden z nejikoničtějších „teréňáků“ v historii automobilismu – a právem. Úplně první generace ikonického Bronca se objevila v roce 1965 pro modelový rok 1966. Od té doby se Bronco stalo ikonou na poli offroadu a v podstatě i symbolem dobrodružného životního stylu – první generace měla ostatně v příplatkové výbavě „doplňky“ jako přídavnou nádrž nebo CB radiostanici.

Foto: Apocalypse Manufacturing

Apocalypse Dark Horse kupodivu používá „jen“ hodně upravený V6 twin-turbo z původního typu Bronco. Dočkáme se osmiválcové verze?

Dnes už se vyrábí šestá generace kultovního teréňáku, která zejména po stránce vzhledu ve velkém odkazuje na tu úplně první – což je jeden z důvodů, proč se těší oblibě nejen u zákazníků, ale také u některých úpravců. K těm nepochybně patří také šílenci z firmy Apocalypse Manufacturing.

Tento výtvor se jmenuje Dark Horse a patrně nejzásadnějším rozdílem oproti standardnímu Broncu je přesně to, čeho jsme si všichni všimli hned na začátku – tedy že má o jednu nápravu navíc. Výsledkem je lepší stabilita a efektivnější přenos hnací síly při jízdě v terénu.

To se mu nepochybně bude hodit, protože lidé od Apocalypse Manufacturing zvýšili výkon 2,7l dvakrát přeplňovaného šestiválce z 330 na rovných 400 koňských sil. Úpravce toho vedle změny softwaru řídící jednotky dosáhl také použitím výkonnějších vstřikovačů, nového výfukového potrubí z nerezu a zvýšením plnícího tlaku turbodmychadel.

Foto: Apocalypse Manufacturing

Je tu víc, než jen prodloužená karoserie a jeden pár kol navíc – lidé od Apocalypse Manufacturing namontovali také terénní podvozek zvýšený o 10 centimetrů plus terénní gumy o průměru 37 palců

Jeden pár kol navíc a vyšší výkon sice nezní špatně, podle lidí z firmy Apocalypse by to však bylo moc jednoduché. A tak se postarali o to, aby nově nabyté schopností Bronca byly využity do puntíku. Svou roli v prostupnosti terénem tedy nepochybně sehraje nový zesílený podvozek, který vozu dává mimo jiné o deset centimetrů vyšší světlou výšku než ve standardu. Další podstatnou úpravou jsou potom terénní pneumatiky Milestar Patagonia M/T o průměru 37 palců.

Je tedy docela dobře možné, že Apocalypse Dark Horse dostojí svému jménu – i když je hranatý, velký (na délku má koneckonců 5,7 metru), a možná snad i na pohled nemotorný, nenechte se zmást. Jakmile dojde na lámání chleba, jde o opravdové zvíře.

Což je překvapivé, protože za své peníze u Apocalypse Manufacturing dostanete kromě čistě účelových úprav také nějaký ten luxus – jmenovitě interiér navržený na zakázku s libovolným druhem čalounění, odolným proti povětrnostním podmínkám, slunečnímu svitu nebo písku.

Neradi to říkáme, ale Dark Horse je teprve žhavá novinka, takže ceny tohoto konkrétního modelu zatím známy nejsou – Apocalypse na svých stránkách zatím nemají ani galerii věnovanou tomuto modelu.

Možná znáte i další modely tohoto úpravce, jako například Hellfire 6×6 nebo Sinister 6, založené na novém Jeepu Wrangler. Ty cenou začínají na částce 155 tisíc dolarů, tedy lehce nad 3,5 milionu korun včetně „dárcovského“ auta. Výsledná cena se však odvíjí také od nadstandardní výbavy a použitého motoru – s kompresorovým osmiválcem Hellcat se můžete hodně přiblížit 200 tisícům dolarů.

U modelu Dark Horse tedy očekávejme něco podobného s tím rozdílem, že prozatím se tu počítá „pouze“ se značně upraveným V6 twin-turbo, který Bronco standardně pohání. Nikde však není psáno, že časem nedojde taky na osmiválcovou verzi, tak jako tomu bylo i u dalších výtvorů tohoto úpravce z Floridy.

Načítám