Hlavní obsah

800 koní, 1 000 newtonmetrů a pouze 96 kusů: Úpravce ABT vylepšil Audi RS Q8

Foto: ABT Sportsline

Pořídili jste si své vysněné Audi RS Q8 a už vás přestávají bavit vychloubačné řeči kamaráda, který si koupil Lamborghini Urus? Zavolejte německému úpravci ABT Sportsline!

Audi RS Q8 v současnosti patří k nejvýkonnějším SUV na trhu – díky impozantnímu dvakrát přeplňovanému osmiválci dává výkon 600 koní, díky čemuž je výkonově nebezpečně blízko supersportovním vozům s motorem uprostřed. Někomu však i tohle může být málo – a toho si jsou lidé z tuningové firmy ABT velice dobře vědomi.

Článek

Úpravce ABT Sportsline z bavorského Kemptenu patří k nejtradičnějším tuningovým firmám na trhu. Firma byla založena už v roce 1967 Johannem Abtem, tehdy ještě pod názvem ABT Tuning. Abt viděl už tehdy potenciál ve vylepšování vozů, díky čemuž se v roce 1978 stal odborníkem na úpravy prvního Volkswagenu Golf a v roce 1980 se stal průkopníkem takzvaného chiptuningu.

Foto: ABT Sportsline

Audi RS Q8 Signature Edition od úpravce ABT

Od té doby firma ABT ušla dlouhou cestu a výsledkem je tohle – Audi RS Q8 Signature Edition. Jde o speciální edici nám už poměrně dobře známého super-SUV z Ingolstadtu, jehož počet nepřesáhne 96 kusů. Čím je tedy oproti „standardní“ RS Q8 tak výjimečné?

Každý už jistě tuší, že to bude mít co dočinění s výkonem – a to tušení je správné. Z čistě objektivního hlediska by k tomu však nemusel být důvod, neboť už tovární Audi RS Q8 dává výkon 600 koní a 800 Nm točivého momentu. Lidé od ABTu si však řekli, že se jistě najde někdo, komu to bude málo.

Čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec tak osadili většími turbodmychadly, namontovali větší mezichladič a poté přišel na řadu zakázkový nerezový výfuk. Zbrusu nová řídící jednotka je ve výsledku schopna vyždímat z motoru těžko uvěřitelných 800 koní výkonu a 1 000 newtonmetrů „krouťáku“.

Foto: ABT Sportsline

Dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec posílil z 600 koní a na celých 800 koní – zrychlení z klidu na stovku se tak zkrátilo na 3,2 sekundy a maximální rychlost je až 315 km/h

Přirozeně se to příznivě podepsalo na dynamice, ačkoliv ani sériová RS Q8 není zrovna žádný lenoch – na stovku i přes hmotnost 2,5 tuny zrychlí za necelé 4 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Verze Signature Edition od úpravce ABT tyto hodnoty vylepšila na 3,2 sekundy zrychlení a 315 km/h maximální rychlosti.

Bez povšimnutí pochopitelně nezůstala ani vizuální stránka Audi RS Q8. Je tu nový karbonový bodykit, který zahrnuje díly jako splitter předního nárazníku, ohraničení vstupů vzduchu v předním nárazníku, na boku si můžeme všimnout zvýrazněných bočních prahů a celý bodykit je vzadu zakončen difuzorem a novým zadním spojlerem na horní hraně víka kufru, táhnoucím se také po stranách zadního okna.

Foto: ABT Sportsline

Karbonové „ozdoby“ na karoserii Audi RS Q8 Signature Edition kombinují formu s funkcí – každý spoiler a každá hrana je podrobena testování ve větrném tunelu

Zajímavé je, že karbonové díly od firmy ABT nejsou jen efektní – jsou také efektivní. Každý spojler a každá hrana jsou otestovány ve větrném tunelu, aerodynamický odpor pomáhá snížit také snížený sportovní podvozek. Právě podvozek je také důvod, proč speciální kovaná kola o průměru 23 palců vyplňují podběhy do posledního centimetru. Ráfky v leskle černém laku pak obouvají pneumatiky 295/35 na všech čtyřech kolech.

Na nějaké ty úpravy došlo také v interiéru – na jedné straně jde o drobnosti jako vytlačené logo úpravce na hlavových opěrkách a loketní opěrce, označení limitované edice na opěrkách sedadel a další decentní loga na voliči převodovky nebo na kobercích.

Kompletní galerii Audi RS Q8 včetně aerodynamických i interiérových doplňků si račte prohlédnout v galerii:

Dalšími doplňky je nové obložení ve výplních dveří, na středovém tunelu, na voliči převodovky nebo okolo ukotvení sedadel – jak jinak, než z karbonu. Firma ABT tomu říká „Motorsport se setkává s luxusem“, čímž odkazuje také na svoje závodní oddělení.

Na rozdíl od některých jiných úpravců naštěstí víme zcela přesně, kolik si tým z bavorského Kemptenu za své dílo účtuje peněz – úprava vašeho Audi RS Q8 vás vyjde na 129 tisíc eur, tedy bezmála 3,2 milionu korun. Již upravená, hotová RS Q8 s přídomkem Signature Edition potom vychází na 316 tisíc eur, tedy téměř 7,8 milionu korun.

Načítám