Článek
Na úvod si připomeňme, jak to se silnými verzemi moderního Superbu je. U první generace vrchol představoval 2,8litrový šestiválec o výkonu 142 kW, u druhé 3,6litrový šestiválec poskytující 191 kW a u třetí pak turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec objemu 2,0 litru, který v nejsilnější specifikaci dával 206 kW.
A jak je na tom nejnovější, stále ještě nedávno představená generace čtvrtá? Zatím bylo potvrzeno provedení s motorem 2.0 TSI o maximálním výkonu 195 kW. Mluví se ale o tom, že by „čtyřka“ konečně mohla dorazit i ve verzi RS. Spekulace hovoří o plug-in hybridním pohonném ústrojí, jehož výkon by mohl překročit hranici 200 kW. Ale jde zatím opravdu jen o nepotvrzené zvěsti.
Vraťme se proto do reality. V ní najdeme jeden exemplář Škody Superb, jenž výše uvedené hodnoty vysoce překonává. Jde o výrazně upravený kombík jezdící v Nizozemsku s motorem, který by pod kapotou správně být neměl.
Majitel totiž ve svém voze sériovou jednotku vyměnil za agregát mnohem potentnější. Jde o přeplňovaný pětiválec z Audi RS 3. A ten standardně dává 294 kW, tedy 400 koní.
Jenže nizozemský nadšenec šel ještě dál a zařídil si řadu úprav a modifikací, díky nimž výkon jeho pětiválce narostl na neuvěřitelných 720 koní! Zvedl se také točivý moment - až na 830 Nm.
Díky tomu pohonem všech kol a automatickou převodovkou vybavený Superb dokáže zrychlit z klidu na stovku za pouhé 3,32 sekundy.
Snad ještě působivěji vypadají další čísla - ze 100 na 200 km/h Superb akceleruje za 6,06 sekundy, sprint na čtvrt míle zvládne za 10,77 sekundy a umí se rozjet skoro na 300 km/h. Přestože rychloměr vzdává informování o tempu okolo 260 km/h.
Majitel samozřejmě udělal i další úpravy, aby takovou porci síly mohl alespoň občas smysluplně využít. Za zmínku stojí také zajímavý zvuk. Přitom však modifikovaný Superb dál zůstává prostorným a praktickým kombíkem, který odveze rodinu nebo spoustu nákladu…