Hlavní obsah

Tatra, která nikdy neexistovala: Navrhli jsme ikonickou T603 jako otevřený kabriolet

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Přestože se Tatra T603 ve verzi kabriolet oficiálně nikdy nevyráběla a vzniklo jen pár individuálně přestavěných kusů, zamysleli jsme se nad tím, jak by takový model vypadal jakožto tovární produkt. Povolali jsme do akce našeho dvorního návrháře a tuhle československou ikonu zbavili střechy. Výsledek? Chceme ji!

Článek

Ponoříme-li se do hlubin automobilové historie, tak jakožto kabriolet vznikl už ikonický Tatraplan T600. Přestavbu měla na svědomí vysokomýtská karosárna Sodomka, přičemž vůz byl posléze darován J. V. Stalinovi k jeho narozeninám. Leč Stalin s tímto modelem údajně nikdy nejezdil, takže se vůz po letech opět vrátil zpátky do Česka a nyní je vystavován v Technickém muzeu v Kopřivnici.

Foto: Jan Majurník

Kabriolet T600 kdysi věnovaný Stalinovi je už od roku 1976 zpátky v Česku.

Každopádně T603 se továrního provedení kabriolet nikdy nedočkala, vzniklo pouze pár „samo-domo“ kusů a hromada nerealizovaných designových skic i návrhů. Oficiálně se jako otevřená začala kusově vyrábět až T613. My se však vrátíme do éry T603 a představíme vám ji v duchu oficiálního sériového kabrioletu. Náš dvorní designér Rosťa Prokop totiž nelenil a Tatru T603 zbavil pevné střechy.

Koukneme-li na příď, tak ta zůstala prakticky beze změny. Jsou tu symetricky uspořádané čtyři světelné oči, chromová maska a chromový nárazník, což indikuje pozdější sérii T603. Na bocích pak najdeme kapkovité blinkry vsazené do chromové lišty táhnoucí se přes celý bok, chromové kliky a klasické disky s chromovými pokličkami.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Vůz se blyští chromovými lištami a doplňky.

Spodní zadní část opět beze změn, doplněná vertikálními světlomety, chromovým (jak jinak) nárazníkem a dvojicí funkčních koncovek výfuku.

Vzadu pracuje tradiční vzduchem chlazený vidlicový osmiválec o objemu 2,5 litru naladěný na výkon 77 kW. Nejvyšší rychlost kabrioletu činí 150 km/h, zrychlení z nuly na sto zabere autu 22 sekund, spotřeba pak míří k 15 litrům na sto.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Bezsloupkové řešení dodává vozu eleganci.

V rámci kabrio varianty zůstalo vpředu původní čelní sklo a první trojúhelníková okna, zatímco zbytek oken se včetně upravených sloupků zapouští do karoserie. Stahovací boční sloupky jsou inspirovány americkými vozy, kde se toto řešení používalo celkem běžně.

Samotná záď je v horní části upravená pro úhledné složení stahovací střechy, kterou kryje nylonový voděodolný přehoz. To proto, aby vozidlo i v pozici „nahoře bez“ působilo úchvatně a elegantně.

Nakonec náš designér Tatru T603 Kabriolet vsadil do reálného prostředí, takže když kouknete na snímky, máte pocit, jako by takové auto skutečně existovalo a někdo jej nafotil takříkajíc na ulici.

Znovu připomínáme, že nejde o opravdový tovární model, nýbrž o virtuální vizi toho, jak by takový vůz sjíždějící z výrobní linky v Kopřivnici nebo Příboře vlastně reálně vypadal. Nám se líbí, ale co vám? Jak se vám zamlouvá otevřená Tatra T603? Podělte se s námi o váš názor do komentářů pod článek.

Naše prototypy

Máte rádi naše vize? Podívejte se na další naše prototypy! V této tematické sérii pro vás navrhujeme a vytváříme různé automobilové modely, ať už československé, či zahraniční. Dále vracíme zpátky do života motorizované legendy nebo představujeme sofistikovaná technická řešení.

Načítám