Hlavní obsah

Takto by vypadalo nejdivočejší RS od Škodovky. Má sice jenom dvanáctistovku MPI, ale maximálku skoro 300 km/h!

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Mladoboleslavská Škodovka je výrobcem automobilů a sem tam ve spolupráci participuje třeba na jízdním kole, ovšem jak by vypadala taková sportovní motorka s logy Škoda? Zamysleli jsme se a navrhli vrcholný sportovní model řady RS, který má čtyřválcový motor označený jako 1.2 MPI a jede rychlostí až 299 km/h.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Škoda Auto má z hlediska modelů RS bohatou historii, nicméně my se s naším dvorním designérem Rostislavem Prokopem zamysleli nad tím, jak by vypadala současná top motorka z rodiny Škoda RS. A tady je výsledek!

Sportovně střižená mašina oblékající unikátní zelený lak skrývá vpředu zapuštěné diodové světlomety, které obtéká rovněž diodové denní svícení. Dynamicky střiženou a částečně karbonovou kapotáž doplňuje dvoubarevné provedení na boku, kde má své místo jednak logo Škodovky, současný nápis Škoda, ale také logo RS a označení 1200 MPI s červeným „íčkem“, což odkazuje na nejvýkonnější motorizaci.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Mašina na sobě nosí současná loga Škodovky.

Záď nabídne skromný blatník, zatímco designově protažený „ocas“ hostí diodové koncové světlo. Výfuk motocyklu je pak zabudován do kapotáže, což vytváří celistvý dojem.

Základní provedení označené jako 1000 MPI sdílí pohonnou jednotku s výchozí Ducati Panigale V4 R, tedy litrový čtyřválec o výkonu 218 koní, který je spojený se superrychlou šestirychlostní převodovkou. Palivová nádrž má objem 17 litrů, suchá hmotnost činí 172 kg a oficiální maximálka 299 km/h.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Motocykl jsme vymysleli ve variantách 1000 MPI a posílené 1200 MPI RS.

Ovšem vrcholné provedení značené 1200 MPI RS sice nabídne rovněž litrový čtyřválec a rychlý šestikvalt, motor má však jinou palivovou mapu, upravený výfuk a speciální olej, díky čemuž výkon vzrostl na 240,5 koně. Oficiální maximálka je při zachování stejné hmotnosti sice opět 299 km/h, ovšem reálně to mašina zvládá rozpálit daleko rychleji.

Rám škodovácké motorky Škoda 1000 MPI a 1200 MPI RS je vždy hliníkový, přední vidlice nastavitelná, rovněž i zadní odpružení. Kola jsou kovaná, vysokorychlostní pneumatiky pochází od Pirelli, brzdy s ABS dodává Brembo.

Kromě toho má tento unikátní motocykl měřicí přístroje pro jízdu na okruhu, volič jízdních režimů včetně závodního, asistenta pro rychlý rozjezd a lehký lithium-iontový akumulátor.

Jistě jste pochopili, že jde pouze o virtuální návrh superbiku od Škodovky, který jistě nikdy nevznikne. Je ale určitě zajímavé zamyslet se nad tím, jestli by naše mladoboleslavská automobilka v segmentu motocyklů uspěla. Co myslíte? Vždyť s motorkami vlastně začínala…

Načítám