Článek
A teď už pojďme k tomu nejdůležitějšímu. Jaká auta z autobazarů jsou deseti nejčtenějšími ojetinami na Garáži za rok 2022?
1) Kia Ceed 1,4 CVVT
V dnešních dnech se vyrábí jen málo obyčejných aut pro normální lidi s technicky jednoduchými atmosférickými motory. Širší nabídka se otevírá až na trhu s ojetinami, přičemž nutně nemusíte hledat stará auta, abyste našli to, po čem toužíte. Jako zajímavá volba se v našich letošních testech ojetých aut ukázala současná Kia Ceed se základním motorem 1,4 CVVT. Pro nenáročné řidiče je naprosto dostačujícím autem pro každý den.
2) Ford C-Max II
Umíte si představit, že existují skvělá a praktická rodinná auta, která nikdo nechce? Dnešní móda stylových crossoverů a SUV na dnešním trhu vytlačuje rodinná kompaktní MPV, která se začínají stávat minulostí. A jedním z nich je i povedený ojetý Ford C-Max II, jaký spojuje známou techniku Focusu s prostornějším a variabilnějším interiérem. I se základním benzinovým motorem 1,6 Ti-VCT jezdí příjemně, je spolehlivý a nesežere vám obsah vaší peněženky.
3) Škoda Rapid 1,2 TSI
Hledáte pořádnou kvalitní ojetinu, aby byla především naprosto obyčejným a nenáročným autem pro každodenní službu? Jedním z našich letošních nejčtenějších testů ojetin je i oblíbená Škoda Rapid se starým poctivým zážehovým čtyřválcem 1,2 TSI. Moderní Rapid z druhé ruky je služebníček s nízkými dlouhodobými provozními náklady a v tomto konkrétním provedením je vybaven i na moderní poměry spolehlivým motorem. Tady rozhodně nesáhnete vedle.
4) Hyundai ix20
Nejlepším autem pro důchodce se stává… Hyundai ix20! Už je tomu pár let, co v České anketě hledající nejlepší auto pro seniory zvítězil tehdy už ani nevyráběný praktický Hyundai. A probojoval se i mezi nejčtenější ojetiny na Garáži za právě končící rok 2022. Na chytře vymyšlené miniMPV nedají jeho majitelé dopustit a jako lukrativní ojetina stále přitahuje nové zájemce. Jak jezdí a na co si musíte dát pozor při jeho nákupu? Připomeňte si to v našem testu.
5) Citroën C6
V našem přehledu deseti nejčtenějších ojetin za letošní rok nejsou pouze „lidovky“, ale překvapivě se tu objevují i opravdové zajímavosti. Nadčasový Citroën C6 je poslední z ikonických vlajkových limuzín francouzské značky a dokonale vystihuje, že když si chcete koupit opičku, měli byste mít na banány. V našem testu vám nepřibližujeme pouze avantgardní design a luxus na palubě, ale také nejčastější závady a ceny jejich oprav.
6) Saab 9-5 (NG)
Švédská automobilka Saab je už minulostí a fanoušci značky si své zachovalé vozy náležitě hýčkají. Vůbec posledním Saabem byla už moderní druhá generace 9-5, sdílející techniku s oblíbeným velkým Opelem Insignia. A my jsme se v uplynulém roce rozhodli zjistit, zda je poslední Saab přijatelnou ojetinou pro všechny lidi, nebo pouze nadšeneckou záležitostí pro skalní fanoušky slavné značky. Nahlédněte do našeho testu a zjistěte, čím příjemně překvapí a čím naopak zklame.
7) Mercedes-Benz Viano
Luxusnější verze osobních dodávek jsou stále žádanější rodinná auta, ale co když nemáte milion na populární Multivan? Dostupnější alternativou může být ojetý Mercedes-Benz Viano, jaký koupíte za překvapivě málo peněz. Abyste však získali solidní kus, musíte si pochopitelně výrazně připlatit. Pořádně jsme jej proklepli a připravili jsme pro vás přehled toho nejdůležitějšího, co musíte sledovat při jeho nákupu. Za tyhle peníze koupíte lepší osobní dodávku jen těžko.
8) Volkswagen Multivan T6.1
A když máte na Multivan, kupte si Multivan. A abyste věděli do čeho jdete, v letošním roce jsme pro vás připravili detailní test odcházející generace T6.1, ojeté luxusní dodávky pro velké rodiny. Bohužel však není zcela bezriziková, protože zejména auta po záruce s velkým nájezdem si umí připravit horké chvilky v autoservisech. Umí to být zatraceně drahé. Jaké jsou její nejčastější problémy a jak byste ji měli servisovat se dočtete v našem článku.
9) Ford Focus RS
„Každý zákazník si může vybrat barvu, bude-li to metalíza Imperial Blue.“ Tak by s největší pravděpodobností dnes mluvil Henry Ford o prvním sportovním Fordu Focus RS, který se vyráběl jen jeden rok a všechny byly modré. A my jsme ho letos pořádně prohnali po okreskách, abychom si připomněli, jak se dříve vyvíjeli ostré hatchbacky. Za jeho volantem jste doslova v centru dění a uvědomíte si tam, že dneska už by to tak udělat nešlo. Poznejte s námi, jak tahle řidičská hračka jezdí.
10) BMW řady 5 E39
Ve světě ojetin jsou auta, na jaká nikdy nezapomenete, protože byla naprosto strašná. A také existují starší auta, na která nikdy nezapomenete, jelikož byla fenomenální.
A to je hlavní důvod, proč se náš „Krab“ rozhodl zavzpomínat na své bývalé BMW řady 5 E39, jeden z těch poctivých elegantních bavoráků z éry před nástupem kontroverzního designéra Chrise Banglea. Výběr hezkých exemplářů se každým dnem tenčí a jejich tržní hodnota už jen vzrůstá.