Článek
Škoda Epiq představuje nejmenší a cenově nejdostupnější model z šesti aktuálně připravovaných elektromobilů mladoboleslavské značky. Půjde o zhruba 4,1 metru dlouhé auto (pro srovnání, Kamiq měří na délku lehce přes 4,2 metru), které má nabídnout dostatek vnitřního prostoru pro pět osob a přihodí k tomu kufr o objemu 490 litrů.
O použité technice zatím nemáme zprávy, víme jen, že má nabídnout dojezd přes 400 kilometrů na jedno nabití. Víc informací Škoda nevypustila, hlavním tématem při představení konceptu byl totiž jeho vzhled, který vychází z designového jazyka Modern Solid.
Studie zaujme především novým LED podpisem ve tvaru písmene „T“ vpředu i vzadu (přičemž vpředu obě „téčka“ propojuje dělená světelná lišta, vzadu zase osvětlený nápis Škoda). Ve spodní části dělených předních světel jsou moduly hlavních světlometů s technikou Matrix LED a tvary inspirovanými kubismem.
Místo klasické otevřené masky chladiče je tu černá lesklá plocha nazývaná automobilkou Tech-Deck Face, za níž jsou ukryta elektrická zařízení, jako je radar nebo přední kamera.
Přestože jde zatím jen koncept, je jasné, že produkční Epiq bude vypadat velice podobně. Jak přesně, to se snaží odhadnout známý digitální tvůrce a designér Lars Sältzer vystupující na Instagramu pod jménem LARSONdesign, který přichází s vlastní vizí sériového provedení.
Lars pochopitelně „otupil“ některé koncepční prvky a vůz uvedl do civilnější podoby. Upravil nárazníky, dodal běžná kola, přepracoval a zvětšil světlomety na obou koncích auta, předělal střešní ližiny a nezapomněl ani na české registrační značky. Vcelku výraznou proměnou prošly zadní sloupky.
Jak moc se designér do podoby Škody Epiq trefil, se dozvíme zřejmě za několik měsíců. Elektrická novinka by totiž do prodeje měla zamířit v roce 2025, přičemž základní cena, jeden z hlavních taháků, by měla činit 25 tisíc eur, což je v přepočtu asi 640 tisíc korun.