Hlavní obsah

Škoda Auto by se mohla účastnit závodu 24 hodin Le Mans, s touto pekelně ostrou osmiválcovou Octavií!

Foto: Rostislav Prokop

Kdyby, kdyby, kdyby… Občas si s těmito slovíčky pohrává i náš dvorní designér Rosťa Prokop, který navrhl a vymodeloval hodně ostrou Octavii, s níž by se naše Škodovka mohla zúčastnit prestižního vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans, a postavit se tak proti Ferrari, Lamborghini či Mercedesu. Představujeme virtuální speciál Škoda Octavia RS GT3!

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Škoda Octavia s motorem za předními sedadly je alespoň co se týče virtuálního světa velmi populární auto, což dokázal váš zájem o jednak třetí generaci Octavie supersport a nejnověji i o čtvrtou generaci, obě díla pochází z dílen talentovaného návrháře Rosti Prokopa.

Nyní rodinu populárních škodovek doplňuje provedení Octavia RS GT3 určené pro závody 24 hodin Le Mans, s nímž by Škoda Motorsport mohla konkurovat i zavedeným luxusním značkám typu Ferrari, Lamborghini či Porsche.

Model Škoda Octavia RS GT3 byl vytvořen pro základní kategorii LMGT3, kde závodí speciály vycházející ze silničních vozů, proto i naše Le Mans škodovka nosí známé tvary čtvrté Octavie před modernizací. Každopádně speciál je aerodynamický, sedí prakticky na zemi a jeho karoserie narostla značně do šířky.

Foto: Rostislav Prokop

Virtuální Škoda Octavia RS GT3 je nízká, široká a má osmiválec!

Vpředu si však vůz zachovává klasickou Škoda Auto masku s logem RS, již doplňují hlavní světla vycházející ze sériového automobilu. Kromě aerodynamických prvků kupříkladu na blatnících ještě zaujmou 18palcová kovaná kola obutá na pneumatikách Yokohama Advan.

Vzadu z původní Octavie poznáte leda nápisy a zadní diodové lampy, protože jinak je závodní vůz kvůli umístění motoru za předními sedadly zcela přepracován. Jistě si tedy všimnete dvojice koncovek sportovního výfuku a obřího zadního křídla, tolik typického pro speciály GT3.

Aby se vozidlo vešlo do předepsané hmotnosti 1 245 kg, nosí na sobě mnoho kompozitních materiálů včetně hliníku a karbonu. A ono se není čemu divit, protože jednou z hlavních zátěží modelu je jeho pohonné srdce.

Konkrétně jde o zážehový čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s výkonem okolo 550 koní, který je spárovaný se sekvenční převodovkou Xtrac o šesti rychlostech posílající točivý moment přes 700 Nm na pravidly určená zadní kola.

Každopádně tohle auto bychom chtěli minimálně do videohry Gran Turismo, kde už najdeme oficiální jednomístný roadster inspirovaný Škodou 1100 OHC Spider (1957). Nebyla by to nádhera?

Načítám