Hlavní obsah

Šéf Fordu jezdí čínským elektromobilem. A miluje ho. A proto ví, že s Číňany prohrál

Foto: Ford

Na jednu stranu šéf Ford Motor Company jménem Jim Farley vidí v čínských automobilkách existenční ohrožení, ale na stranu druhou sám jezdí elektromobilem od Xiaomi, kterého se nechce vzdát.

Článek

Říká se, že američtí výrobci automobilů zaostávají na poli elektromobilů, tedy s výjimkou Tesly, lídra segmentu. A to nejspíš potvrzuje i Ford Motor Company prostřednictvím svého šéfa jménem Jim Farley, který v pořadu Everything Electric Show přiznal, že už měsíce jezdí v čínském Xiaomi SU7 a nechce přestat.

Farley uvedl, že za poslední roky byl v Číně dvakrát a každá z cest pro něj byla doslova zjevením. Vyzdvihl zejména společnosti Xiaomi a Huawei, které vyrábí jak mobilní telefony, tak softwarová rozhraní do aut či různá vozidla samotná.

Konkrétně Xiaomi ukázalo svůj elektromobil SU7 koncem roku 2023 a strhlo lavinu objednávek. Celou produkci společnost udala za 24 hodin a nyní se na vůz čeká půl roku. Ovšem i tak podle analytiků firma na každém vozu prodělá přes 200 tisíc.

Foto: Xiaomi

Xiaomi SU7 je prodejně sice úspěšné, ale kvůli konkurenci a rychlému prosazení se na trhu výrobce na autě prý hodně tratí.

Každopádně jde o docela zásadní doznání od šéfa tak velké společnosti, zejména pak v době, kdy západní automobilky na poli elektromobilů (vývoj, baterie, výroba, cena) před Čínou významně zaostávají. Zase s výjimkou Tesly, která si jede svoje, má efektivní elektromobily i početný fan klub platících zákazníků.

Navrch připomeneme, že ještě v září Farley označil čínské výrobce za existenční hrozbu. Nyní se patrně zamiloval do svého Xiaomi. Avšak možná jen dočasně, jelikož Ford uvede své zásadní elektronovinky v roce 2027. Otázkou zůstává, kde v tu dobu už budou Číňané…

Načítám