Hlavní obsah

RS mezi kamiony: Moderní tahač od Škodovky by vypadal skvěle snad i v levém pruhu

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Škoda Auto se sice zaměřuje na osobní automobily, nicméně spadá pod koncern Volkswagen, který skrze svoji značku MAN (potažmo Scania) vyrábí nákladní vozy včetně tahačů. Zamysleli jsme se proto, jak by asi vypadal takový kamion od Škodovky. Výsledkem je zajímavé RS s návěsem!

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Portfolio skupiny Volkswagen je skutečně široké a česká Škoda Auto zaměřující se na výrobu osobních aut do něj právoplatně patří, nicméně čas od času se zamyslíme nad tím, jak by asi vypadaly určité a pro Škodovku nestandardní modely.

Už jsme vám ukázali například obytného sourozence Volkswagenu California jménem Škoda Trapper, oživili speciál Škoda Ferat, odhalili závodní Octavii pro Le Mans, postavili dakarskou Scalu, uctili Československo supersportem a chystáme pro vás ještě škodováckou motorku.

Nyní ovšem představujeme kamion opatřený aerodynamickou karoserií lakovaný do žlutozelené metalízy, která je podobná ikonické barvě Mamba Green aplikované na vybrané osobní modely Škoda RS.

A tím to nekončí, v RS stylu je dělaný i přední nárazník, nad nímž mají po vzoru Karoqu/Kodiaqu své místo dělené LED diodové světlomety, ovšem v hranatém retro stylu.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Přední nárazník spolu s barvou odkazují na modely Škoda RS.

Mřížkovaná masivní čelní maska je nahoře ozdobena chromovou lištou, v níž se zabydlelo černobílé logo Škoda Auto. Zrcátka jsou klasická, nikoli kamerová, nahoře nechybí aerodynamický spoiler, střešní okno a přídavné antény.

Boky zdobí kryty lakované v barvě karoserie, které navíc ladí s návěsem s gigantickým nápisem Škoda. Ten je pochopitelně v RS barvě, takže celá souprava doslova září.

Jelikož kamion od Škodovky vychází z modelu MAN TGX, kopíruje jeho pohony i motory. Konkrétně to v případě tahače s točnicí znamená pohon 4 × 2, 6 × 2, 6 × 4, popřípadě i 8 × 4.

Motory jsou vždy šestiválcové turbodiesely spárované s automatem. Základní devítilitrový se pyšní výkony 330, 360 a 400 koní, zatímco 12,4litrový je naladěný na 440, 480 a 520 koňských sil. Vrcholová jednotka o objemu 15,2 litru poté disponuje výkony 540, 580 a 640 koní.

Tahač Škoda Auto ovšem není nic, co by se mělo vyrábět, jde pouze o výtvor designéra Rostislava Prokopa pro naši Garáž. Jednoduše ukázka toho, jak by takový nákladní vůz mohl vypadat, kdyby opravdu existoval.

Načítám