Článek
Richard si totiž pořídil Chevrolet SSR, zvláštního křížence dvoumístného sportovního kabrioletu s pevnou skládací střechou a pick-upu, jehož retro design je inspirovaný pick-upy značky Chevrolet z let 1947 až 1955. Americká automobilka model SSR vyráběla jen v letech 2003 až 2006, hit to totiž zrovna nebyl. Chevrolet podle dostupných informací prodal pouze zhruba 24 tisíc kusů.
Dnes je ale i díky tomu tento sportovní pick-up s osmiválcem docela vzácný, zvlášť v Evropě. Na známém inzertním portálu Mobile.de jsme našli jen 12 exemplářů na prodej. Nejlevnější stojí asi 550 tisíc korun, jde ale o vůz s původní a slabší V8 o objemu 5,3 litru a výkonu 305 koní (224 kW).
Chevrolet později pick-up vybavil výrazně výkonnějším šestilitrem LS2 produkujícím kolem 400 koní (291 kW, v posledním roce produkce dokonce 298 kW). Kusy s větším motorem jsme v inzerci našli na prodej za ceny přesahující 800 tisíc korun.
Ale zpět k Hammondovi a jeho SSR. Jestli jste viděli poslední epizodu pořadu The Grand Tour, pak vám tato žlutá podivnost bude jistě povědomá. Jde totiž o vůz, v němž Richard v dílu Eurocrash projel Polsko, Slovensko, Maďarsko a Slovinsko. A jak už to tak „Hamster“ se svými filmovými auty má, po natáčení si ho rovnou nechal.
V nedávno zveřejněném videu na youtubovém kanálu DriveTribe vysvětlil, proč se tak rozhodl. „Jsem jedním z mála, hodně mála lidí, kterým se SSR líbí. Líbí se mi, že jde o auto, z něhož vyzařuje smysl pro humor. Že nejde brát vážně,“ prozradil.
Richard ve videu také ukázal několik zajímavých detailů. S natáčením epizody The Grand Tour jsou spojeny stopy po šípech maďarských lučištníků nebo reproduktory připevněné ke spodku auta. Namontoval je tam v žertu James May, aby Chevrolet během jízdy vydával nepříjemné a otravné zvuky.
Jiné zvláštnosti jednoduše patří k modelu SSR jako takovému. Hammondův vůz pohání větší šestilitrový osmiválec o výkonu 291 kW. „Tento motor je známý sklony k přehřívání. A to také poslední den natáčení dělal, docela dost,“ popisuje ve videu bývalá hvězda pořadu Top Gear.
Další zajímavostí Chevroletu SSR je korba. Výrobce se rozhodl, že ji standardně vybaví elektricky ovládaným otevíráním víkem, které ale významně omezuje její praktičnost a využitelnost. Už samotné otevírání není zrovna uživatelsky přívětivé, větším problémem ale je, že korba není příliš prostorná. I to Richard ve videu názorně ukázal.
Na závěr se Hammond obrátil na diváky. Neví prý totiž, co má s pick-upem dělat - jestli ho má renovovat do původního stavu, nebo třeba nějak upravit. Další budoucnost zvláštního auta tak mají určit fanoušci. Richard je pouze poprosil, aby nenavrhovali nějaké ztřeštěnosti. „SSR budu muset občas řídit,“ vzkázal s úsměvem. Takže co byste navrhovali Richardovi vy?