Hlavní obsah

V inzerci se objevila Tatra 603 s velmi nízkým nájezdem. Až podezřele nízkým… Ani cena takovému stavu úplně neodpovídá

Foto: Mobile.de

Legendárních tatrovek 603 na prodej se dá v inzerci najít poměrně dost. A v různém stavu - od vraků přes slušně zachovalá auta až po renovované „leštěnky“. Exemplář, který nás nedávno zaujal, láká na mimořádně nízký nájezd.

Článek

V německém Arnsbergu se totiž nachází Tatra 603 takzvané druhé série, označované jako 603-2, případně 2-603, která podle inzerátu od roku 1971 najezdila pouhých 13 814 kilometrů. A to je opravdu málo.

Než se ale podíváme na detaily, připomeňme, že „šest-set-trojka“ se vyráběla v letech 1956 až 1975 a že postupně prošla dvěma většími modernizacemi. Právě ty pak definují zmíněné série.

První série vznikala v letech 1957 až 1963 a typická je pro ni příď s trojicí hlavních světlometů pod skleněným překrytem. Další série pak už měly „lampy“ čtyři. Aby to ale s poznáváním nebylo tak jednoduché, originální řešení se občas stávalo terčem úprav a přestaveb, dokonce i samotná automobilka údajně majitelům vozů s původní přídí nabízela konverzi na modernější provedení se dvěma páry světel. To už je ale jiný příběh.

V roce 1963 se každopádně objevila verze se čtyřmi světlomety, v roce 1968 pak dorazila další modernizace, u níž se dva páry světlometů v přídi vzdálily více od sebe. Přestože tato finální podoba fakticky představuje třetí sérii, kvůli komplikovanému homologačnímu řízení se však označení 603-3 oficiálně nepoužívalo a „papírově“ jde stále o 603-2. Ale ono je to vlastně jedno… Důležité je, že tato varianta vydržela do konce produkce. Podle dostupných informací bylo vyrobeno 20 422 vozů všech provedení.

Exemplář na prodej, který nás zaujal na inzertním portálu Mobile.de, tedy pochází z roku 1971, a zastupuje tak poslední modernizaci. Vůz rozhodně nepředstavuje „tatrovku ve vůni“, naopak, z fotografií je vidět, že potřebuje nějakou tu práci.

Auto aktuálně nemá technickou a prodejce uznává, že je potřeba udělat „pár drobností“, aby ji Tatra dostala. On sám na to nemá prý čas. Jinak tvrdí, že je 603 připravena k jízdě, a zmiňuje jen mírnou korozi na spodku. A slibuje, že k vozu může navíc dodat řadu náhradních dílů, jejichž cena se pohybuje okolo 3 tisíc eur, což je v přepočtu asi 75 tisíc korun.

Dále vyzdvihuje originální tatrovácké vybavení interiéru, které ovšem mělo být kopřivnickou automobilkou nainstalováno později, prý kvůli opotřebení toho původního. I proto jsme k udávanému nájezdu 13 814 dost skeptičtí. Zvlášť, když prodejce dále v inzerátu píše, že stav kilometrů je „odečten“. To v praxi často znamená, že jde jen o číslo a že skutečný nájezd už nelze ověřit. Tvrzení slouží jako alibi, kdyby skutečnost byla odlišná.

Jestli vás tedy zrovna tato tatrovka zaujala, doporučujeme obezřetnost a důkladnou prohlídku - i když tak by to mělo být u každého nákupu ojetého automobilu.

O pohon se pochopitelně stará za zadní nápravou uložený, vzduchem chlazený vidlicový osmiválec. Má objem 2,5 litru a poskytuje maximální výkon 73 kW při 4 500 otáčkách za minutu. Spřažen je se čtyřstupňovou ručně řazenou převodovkou. Tato Tatra 603 je k mání za 32 500 eur, tedy asi 814 tisíc korun.

Načítám