Článek
Mercedes-Benz C63 AMG generace W204. Brutální zvuk 6,2l atmosférického osmiválce, přívalová vlna točivého momentu a protočení zadních poháněných kol na požádání. Tento rychlý sedan by se dal považovat za příslovečného „posledního mohykána“ – šlo o poslední céčkové AMG s atmosférickým motorem a o jeden z posledních Mercedesů vůbec s monstrózní atmosférickou 6,2l V8 pod kapotou.
Nezapomínejme, že W204 se dělala i v kombíku, takže šlo o velmi lákavou kombinaci drtivého výkonu a každodenní praktičnosti – konkrétně 457 koní a 600 Nm točivého momentu. Není tak divu, že šlo o vhodné rodinné auto pro sedminásobného mistra světa a tehdejšího jezdce stáje Mercedes–AMG Petronas F1 Team, Michaela Schumachera.
Dnes 53letý Němec převzal vůz v lednu 2010, tedy téměř přesně před 12 lety. Vůz byl tehdy přihlášen na švýcarských značkách, přičemž jméno majitele vozu bylo „nenápadně“ změněno na Mickael Schumacher, jen tak pro jistotu. Je evidentní, že vůz rozhodně nebyl žádný „holobyt“ – ve skutečnosti příplatková výbava byla natolik bohatá, že ceníkovou cenu by to zvýšilo až o 20 tisíc eur, tedy circa 490 tisíc korun!
Ve službách slavného závodníka vůz bohužel vydržel pouze do 28. července 2010, zůstal však i nadále ve Švýcarsku. Většinu najetých kilometrů vozu má tak na svědomí švýcarský gentleman, který vůz vlastnil od roku 2011 do roku 2015. Tehdy vůz změnil majitele podruhé – ujal se jej jeden z inženýrů přímo z továrny Mercedes-Benz.
Vůz měl tehdy najeto slušných 146 278 kilometrů, a tak už něco málo pamatoval. Majitel si tedy dal záležet a uvedl vůz opět do skvělého stavu – mimo jiné například vyměnil všechna čtyři kola. Sám s ním potom najezdil pouze okolo 1 tisíce kilometrů.
V roce 2018 vůz změnil majitele potřetí. Současný majitel původem z Francie s ním jezdil výhradně v letních měsících a zařídil, aby se všechny nezbytné servisní úkony i pravidelná údržba prováděly u oficiálního dealerství značky. Mezitím nájezd ještě o trochu povyskočil na 152 tisíc kilometrů.
Vůz je všeobecně považován za exemplář v dobrém stavu, v březnu 2021 absolvoval zkoušku TÜV bez ztráty kytičky. Jde o exemplář v černé metalíze s černým čalouněním interiéru, nebouraný a s novou sadou letních pneumatik. Vůz prošel ještě prověřením od místního dovozce vozů Mercedes-Benz.
Pro sběratele a pro automobilové nadšence obecně jde o vynikající příležitost, a tak se dá s jistotou očekávat, že reálně se hodnota bude pohybovat s přehledem na horní hranici odhadu, který činí 50 až 100 tisíc eur, tedy cca 1,2 až 2,5 milionu korun. Vůz je ve velmi lákavé specifikaci, navíc skrz naskrz „v plné palbě“. Takže ať už příští majitel bude fanouškem Michaela Schumachera nebo jen prostě příznivcem automobilky Mercedes-Benz, bude mu určitě dělat radost.
Vůz vyráběný v letech 2007 až 2014 (v roce 2011 pak přišel facelift) byl úhlavním konkurentem BMW M3 E92 a Audi RS4 generace B7. Nástupce s generačním označením W205 vyměnil atmosférickou „šest-dvojku“ za modernější čtyřlitrové biturbo. I to je jeden z důvodů, proč je vůz tak lákavý pro sběratele – tyhle motory už se prostě nedělají.