Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Na specializovaném polském portálu Giełda klasyków (v překladu trh s klasickými vozy) se objevila na prodej zajímavá Škoda Favorit 135L v takřka dokonalém stavu a jasnou doloženou historií.
Vůz byl prvnímu majiteli bydlícímu ve Varšavě předán 7. listopadu 1991 v Sosnowci (Sosnovci). Ten mu hned zkraje dopřál antikorozní ochranu a pak jej provozoval, udržoval a garážoval až do roku 2014.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gR_0/bFgG/skoda-favorit-135.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Krásný stav auta skoro odpovídá novému vozu.
Posléze auto přešlo do rukou dalšího majitele, který v tradici péče o vůz pokračoval. Následným vlastníkem se podle popisu na portálu Giełda klasyków stal zřejmě obchodník s veteránskými vozy, který jej nyní nabízí k prodeji.
Automobil byl dochován v původním továrním laku (béžová barva 02105) a s původní karoserií i motorem, jelikož jejich čísla se shodují s těmi, která jsou uvedena v příslušné tovární dokumentaci.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gW_y/kJiF/skoda-favorit-135.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Auto má být ve stavu takřka nového, a to včetně interiéru.
Za 33 let a 36 950 km auto utrpělo jen tři šrámy, a to opravené poškození na levém předním blatníku z roku 1995, promáčklinu na dveřích řidiče a drobný škrábanec na hraně předního blatníku doplněné malinkými oděrkami od kamínků.
Mimo toho prodejce hlásí, že je auto v podstatě nové, a to včetně interiéru a korozí nezasaženého podvozku. Vozidlo dostávalo rovněž pravidelný servis a jsou k němu tři sady originálních klíčů.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gQ_1/1XtC/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gT_3/sAcD/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gZ_3/pSgC/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gW_y/T2LD/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gV_0/sW3E/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gQ_1/UgsD/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gY_1/nNlC/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,1536,2048%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gZ_3/52IB/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,1536,2048%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gR_0/Z7nC/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,1536,2048%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gW_y/cm5C/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,1536,2048%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gT_3/eMzB/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gR_0/DOUD/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gR_0/fxoB/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gQ_1/k1EB/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gS_0/mSdB/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gY_1/2liB/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gV_0/AoJC/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,1536,2048%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gV_0/sRlB/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,1536,2048%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gW_y/loCE/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gR_0/DmaF/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gV_0/sS3D/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gS_0/ZC8E/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Kočka zřejmě není součástí nabídky.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gR_0/e0qE/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gS_0/kBRC/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,1536,2048%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gW_y/v8jB/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gY_1/C6sE/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gU_z/xSqB/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,1536,2048%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gS_0/F3QD/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gT_3/cXLC/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gY_1/CgdD/skoda-favorit-1354l.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1536%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Favorit 135L.
Motoricky jde o zážehový čtyřválec 1,3 litru s manuální převodovkou, který dle popisu prodávajícího bez problémů dosáhne cestovní rychlosti 140 km/h, což je mj. polské dálniční legislativní maximum.
Tato zachovaná Škoda Favorit 135L stojí ve Varšavě a prodejce za ní chce 16 900 zlotých, což je na naše 95 588 Kč. Připomeneme také, že se na letošní Retro Garáži prodal obdobný kousek, ovšem s menším nájezdem (7 000 km) a za 115 000 Kč. V Česku se také pár favoritů nachází a některé jsou rovněž zajímavé, tak se nezapomeňte podívat na Sauto.cz.