Hlavní obsah

Za BMW M3 E30 z roku 1990 s nájezdem 300 tisíc km dostane majitel víc, než za kolik ho koupil

Foto: Bring A Trailer

V zámoří se prodává tohle BMW M3 z roku 1990. Vůz má najeto 300 tisíc kilometrů, i přesto za něj už teď současný majitel dostane víc, než za kolik jej před lety koupil

Investiční auta zažívají poslední dekádu ohromnou renesanci a situace na automobilovém trhu jim jen hraje do karet. Každý, kdo podobné auto vlastní nebo vlastnil, nevyhnutelně narazí na otázku – jezdit, nebo zavřít do garáže pod plachtu? Říká se totiž, že v momentě, kdy s autem člověk přestane jezdit, tak jej pomalu, ale jistě zabíjí. Nebo ne?

Článek

Jezdit a užívat si dosyta každý kilometr? Nebo raději vůz zavřít do klimatizované (ideálně prosklené) garáže, nalít si sklenku oblíbeného aperitivu a v poklidu sledovat růst hodnoty? To je, oč tu běží. Dosavadní majitel tohoto BMW M3 E30 měl nepochybně jasno – jezdit, dokud to jde, ať to stojí, co to stojí!

Foto: Bring A Trailer

Díky závodnímu rodokmenu je BMW M3 E30 po řidičské stránce velmi vděčným autem. Aktuální nejvyšší nabídka v online aukci je už teď vyšší, než za kolik vůz majitel před lety pořídil

Tachometr tohoto exempláře z roku 1990, který je momentálně na prodej v zámoří, totiž ukazuje nájezd 188 tisíc mil – krát 1,6 to dělá prakticky přesně 300 tisíc kilometrů. Dost možná by tedy mohlo jít o jeden z nejojetějších známých exemplářů.

Jde o kousek v sytě červené barvě Brilliant Red a je tu vše, co by M3 E30 měla mít – 2,3l atmosférický čtyřválec, který přes poctivý pětistupňový manuál z dílen Getrag a následně starý dobrý mechanický samosvor pohání zadní kola. Vybavení zahrnuje klasická 16palcová „pavučinová“ kola BBS, sportovní sedadla a zadní přítlačné křídlo. Výbava začíná manuální klimatizací a pokračuje střešním oknem, předními mlhovkami nebo klasickým autorádiem Continental.

Foto: Bring A Trailer

Tato M3 je důkazem, že užívat si klasické auto nemusí znamenat pokles hodnoty. Tachometr ukazuje 188 tisíc mil, tedy téměř přesně 300 tisíc kilometrů

Vůz v nedávné době dostal nové pneumatiky, sloupek řízení, baterii, vodní pumpu, těsnění ventilů, silentbloky motoru i převodovky nebo nové rozvody. V dokumentech je pak uvedena generálka motoru v prosinci 1998. K vozu je tedy kromě servisní historie i původní uživatelský manuál.

Kosmeticky je vůz navzdory kilometrům ve velmi slušném stavu, od předešlého majitele se pak dočkal kompletního přelakování přibližně před 12 lety, spodní díl předního nárazníku a kryty vnějších zpětných zrcátek však nechal přelakovat dosavadní majitel. Vůz pak jezdí na pneumatikách General G-Max AS-05 o rozměrech 205/50.

Foto: Bring A Trailer

Že musí mít správné BMW šestiválec? Ale kdeže! V první M3 byl „jen“ čtyřválec, a i přesto platí za jedno z nejlepších BMW všech dob

Přední zavěšení prošlo nedávnou revizí, to zadní dostalo nový, silnější stabilizátor. Vůz jezdí na nových sportovních pružinách od renomované firmy H&R a nový sloupek řízení pochází z typu Z3.

V interiéru najdeme stará dobrá, manuálně ovládaná kožená sedadla, a tak se nabízí otázka – opravdu potřebujeme v moderních autech elektrická, která jsou těžší a sedí se na nich výš? Stahování oken a „štelování“ zpětných zrcátek už však probíhá elektricky, což je v pořádku.

V interiéru emkového Bavoráku pochopitelně nesmí chybět sportovní tříramenný volant, rychloměr v tomto případě cejchovaný do 160 mil za hodinu a vedle něj otáčkoměr cejchovaný do 8 tisíc otáček za minutu.

Zajímavé je, že současný majitel vůz koupil v květnu 2020, kdy měl vůz jen o cca 2 500 mil nižší nájezd, za 48 500 dolarů, tedy lehce přes 1 milion korun. Nyní však nejvyšší dosavadní nabídka za tuto M3 činí rovných 58 tisíc dolarů – takže navzdory vysokému nájezdu na vozu současný majitel ještě vydělá, pokud nepočítáme nějakou tu investici. Nabízí se otázka – opravdu se vyplatí klasické auto zavřít do garáže a nechat na něj sedat prach?

Související témata:
Načítám