Článek
Ferrari Enzo Ferrari je potomkem slavného rodu. Po typech GTO, F40 a F50 je obtížné odolat tíze očekávání odborné i laické veřejnosti, ale „Enzo“ odolalo se ctí. A to i navzdory tomu, že k jeho tehdejším konkurentům patřilo třeba Porsche Carrera GT nebo Pagani Zonda.
Pojízdný pomník zakladatele Enza Ferrariho nemohl být jen dobrý. Musel být „eccellente“, jak by řekli Italové. Naštěstí vývoj probíhal v době, kdy Scuderia Ferrari prožívala zlaté období – období dominance, kdy Michael Schumacher sbíral jedno vítězství za druhým.
Vůz se poprvé představil na pařížském autosalonu v roce 2002, pod karoserií z pera japonského návrháře Kena Okuyamy se ukrýval fantastický dvanáctiválec F140B o objemu 6 litrů. Jeho 660 koní patřilo ve své době k naprosté špičce, navíc s atmosférickým plněním. Síla putovala na zadní kola přes 6stupňový robotizovaný manuál.
Dle zavedených zvyklostí v Maranellu bylo vyrobeno jen 399 vozů, nakonec jich ale vzniklo 400 – onen poslední kus byl darován papeži Janu Pavlu II. Exkluzivní byly i použité technologie – šasi bylo z karbonu vyztuženého „včelími plástvemi“ z nomexu a vážilo jen 91 kg. Motor používal titanové ojnice a teleskopické sací potrubí pro zlepšení točivého momentu v nízkých otáčkách.
Nejčastější barvou byl pochopitelně lak Rosso Corsa (ten neslo cca 70 % vozů). Ojedinělou barvu Argento Nürburgring, kterou má i náš konkrétní exemplář, dostalo pouhých 9 vozů.
Šasi 132662 drtivou většinu svého života strávilo v klimatizované a odvlhčené garáži, a dokonce nebylo ani nikdy přihlášeno k silničnímu provozu. Je tedy prakticky ve stavu nového vozu a za více než 20 let své existence má „nalítáno“ pouhých 227 kilometrů.
Kromě vskutku směšného nájezdu je drtivá většina ochranných obalů netknutá, a to včetně plastů na prazích dveří, ochranné pásky okolo zapalovací skříňky, z továrny tu zůstaly dokonce i plasty zakrývající brzdový a plynový pedál. Součástí vybavení vozu jsou původní manuály k obsluze a brožury, plachta a kufříky, které jsou dokonce ještě v původním obalu.
Ferrari Enzo je zaklínadlo, na které každý sběratel velmi dobře slyší, navíc exemplář s takto nicotným nájezdem je dnes opravdovou raritou. A není to jen nájezdem – kromě vzácné specifikace ve stříbrné Nürburgring se má za to, že jde o poslední „nerozbalený“ exemplář Ferrari Enzo na světě! Odhad ceny aukční síň sděluje jen na vyžádání.