Hlavní obsah

Podivná Škoda na prodej. K mání je tajemné kupé, které by nemělo existovat. Majitel za kupátko navíc chce nesmyslnou částku

Foto: Mobile.de

Škoda 1200 má v historii mladoboleslavské automobilky velice důležité místo, jde totiž o první škodovku s celokovovou karoserií. Existovala v několika karosářských verzích, nikoli však jako kupé. Proto nás zaujalo, že jsme v inzerci na prodej právě jedno našli…

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Vývoj Škody 1200 byl zahájen v roce 1948, sériová produkce odstartovala v roce 1952. Model klasické koncepce s páteřovým rámem se nejprve prodával v osobní verzi jako sedan, z výrobních linek však od roku 1953 sjíždělo i kombi Škoda 1200 STW s jednodílnými pátými dveřmi otevíranými do boku, existovaly také sanitka a pick-up.

Počátkem roku 1956 naběhla produkce modernizované Škody 1201 s výkonnějším motorem o výkonu 33 kW (45 k).

A právě z modernější 1201 má vycházet zmíněné dvoudveřové kupé, které jsme objevili v německé inzerci na Mobile.de. Že typ karoserie nesedí, už víme. Prodejce v této souvislosti uvádí, že nabízí unikát a že prý existuje jediné kupé - a ještě jeden kabriolet.

Zatímco o prototypu otevřeného automobilu se ví, jeho prototyp vznikl už v roce 1950 (do sériové produkce se kabrio nedostalo), o existenci kupátka panuje ticho. O tovární výrobek však rozhodně nejde.

Křiklavě červená škodovka s nezvykle velkými koly nás tak pochopitelně mimořádně zaujala, proto jsme se pustili do pátrání. A zjistili jsme, vcelku nepřekvapivě, že jde o pozdější přestavbu.

Na facebooku jsme totiž objevili inzeráty slovenské společnosti 83 REBORN, v nichž tato firma, zabývající se především renovacemi klasických vozů, nabízí k prodeji červenou Škodu 1201 Sedan upravenou na dvoudveřové kupé. S „naším“ kusem sedí i barva, kola nebo provedení interiéru.

V inzerátu prodejce auto popisuje jako dílo, jež bylo započato před 20 lety a které je potřeba dokončit. Kupé mělo pocházet ze sbírky jednoho ze zákazníků firmy 83 REBORN.

Zajímavá je zmínka o novém motoru o objemu 1,5 litru. Zážehovou jednotku o stejném objemu totiž uvádí také německý inzerát, který doplňuje výkon 54 kW a přítomnost 4stupňové manuální převodovky. Je tedy jasné, že se unikátní škodovka dostala nějakým způsobem ze Slovenska do Německa k současnému vlastníkovi. A ten ji nyní prodává. Prodejce dále tvrdí, že auto jezdilo pouze po srazech, že je udržované a uskladněné v garáži.

A cena? Současný majitel požaduje tučných 42 tisíc eur, což je v přepočtu asi jeden milion korun. V září roku 2015 byla neobvyklá škodovka na prodej za 7 tisíc eur - to je podle aktuálního kurzu přibližně 177 tisíc korun.

Ano, tehdy šlo o nedodělaný vůz, na němž musel někdo ještě zamakat a musel do něj vložit nějaké další peníze, rozdíl v ceně nás přesto skoro až pobavil…

Načítám