Článek
Sympatický chlapík a pohodář Kimi Räikkönen byl ve velkém světě kolotoče jménem Formule 1 stále za všech okolností sám sebou. Když chtěl a měl k tomu vhodné auto, uměl být velmi rychlý, bohužel to stvrdil pouze jedním titulem Mistra světa. Dokázal však bodovat i v ne zrovna konkurenceschopném monopostu týmu Lotus a to už se počítá. Z tohoto období je dodnes památná jeho hláška, kdy dotěrnému inženýrovi odsekl se slovy „Dejte mi pokoj, vím, co mám dělat.“ A věděl, Velkou cenu Abú Zabí tehdy dokonce vyhrál.
Ať už si Kimi získal lid díky své bezprostřednosti či snad díky faktu, že za všech okolností zůstával sám sebou, to těžko říct – vše potřebné se o něm dozvíte v článku, který napsal náš kolega Honza Červenka.
Není tajemstvím, že jedním z důvodů, proč Kimi ukončil kariéru profesionálního závodníka, je rodina. Je tedy možné, že už mu nezbývá tolik času na prohánění bouráků z jeho pestré sbírky – a možná i to je jeden z důvodů, proč prodává své Ferrari F12tdf. Vlastně prodal, neboť na švýcarském inzertním serveru byste tento vůz dnes už hledali marně. A to i přesto, že jeho cena byla 1,8 milionu švýcarských franků, tedy na naše asi 42 milionů. Přitom jako nový se vůz prodával (v základu) za zhruba 13 milionů Kč.
Je evidentní, že šlo o výjimečné auto – Ferrari F12 je drtivě rychlý grand tourer s charismatickým a uřvaným V12 pod kapotou. V tomto případě však šlo o limitovanou verzi „TDF“, která má výkon zvýšený na 780 koní, na stovku zrychlí pod tři sekundy a pokračuje až na maximálku 340 km/h. Vůz F12tdf vznikl v omezené sérii 799 kusů a prohlédnout si jej můžete v galerii.
Evidentně je tedy F12tdf dobrá investice samo o sobě, nemluvě o voze po samotném „Icemanovi“ – právě tato Kimiho přezdívka je vyšitá na hlavových opěrkách, což je jedno ze specifik konkrétního vozu.
Zbytek interiéru je vystlán především Alcantarou, karbonem a broušeným hliníkem. Jinak je vůz v sytě červené barvě Rosso Corsa (jak jinak, že) s kovanými 20palcovými koly v kontrastní lesklé černé. Pozorný čtenář si pak jistě všiml Kimiho oblíbeného čísla 7, se kterým startoval ve Formuli 1.
Ferrari F12tdf Kimiho Räikkönena si lze prohlédnout zde:
Když bychom nepočítali jeho přestávku, kdy si po sezoně 2009 „odskočil“ do závodů NASCAR nebo na rally, vydržel ve formuli téměř dvacet let – začínal v roce 2001 u týmu Sauber. Jeho krajan Mika Häkkinen mu posléze domluvil místo u McLarenu, kde ukázal, že na to má, a kde si také připsal první vítězství, byť mistrovský titul se zadařil až u Ferrari v roce 2007.
Kimiho bohatá závodní kariéra čítá 21 vítězství, 103 umístění „na bedně“ 18krát pole position, 46 nejrychlejších kol závodu a celkem 1 873 bodů. Startoval v prozatím rekordních 349 Velkých cenách. Jeho první a poslední start dělí 20 let – F1 poprvé startoval ve VC Austrálie v roce 2001, naposledy jel VC Abú Zabí v roce 2021. První vítězství si připsal v roce 2003 na Velké ceně Malajsie, poslední vítězství slavil v USA v roce 2018. Je mu 42 let.