Hlavní obsah

Ojetina s V12, manuálem a prvním majitelem byl slavný herec. Návratnost investice zaručena!

Foto: Collecting Cars

Prvním majitelem tohoto černého krasavce byl famózní francouzský herec Jean Reno

Atmosférický dvanáctiválec, manuální převodovka, zadní pohon, vytříbený rodokmen a elegantní silueta s dlouhatánskou kapotou. To už samo o sobě svědčí o slušném způsobu, jak takříkajíc „uchránit úspory před inflací“. Tato pojízdná investice však nabízí ještě mnohem víc. Zejména pro fanoušky francouzských filmů.

Článek

Ferrari 550 Maranello. Svého času šlo nesmírně rychlý a zároveň krásný grand tourer s charakterním 5,5l dvanáctiválcem, dnes už jde o vyhledávaný youngtimer pro svůj velký potenciál stát se budoucí klasikou. Leckdo by mohl namítat, že k Ferrari patří červená, ale zrovna Maranello bylo ten typ Ferrari, které vypadalo dobře snad v každé barvě – klidně i v obyčejné stříbrné.

Foto: Collecting Cars

Ferrari 550 Maranello je dodnes půvabné a stále rovněž velmi rychlé auto. Svého času jezdilo až 320 km/h

Tento konkrétní kus má však něco, čím se může pochlubit jen málokteré Maranello – prvním majitelem nebyl jím nikdo jiný než vynikající francouzský herec Jean Reno, který exceloval ve snímcích jako Leon, Ronin, Purpurové řeky nebo v komedii Drž hubu!.

Kousek z roku 2000 v černé metalíze se momentálně nachází v Itálii, byť má belgické „papíry“. Od výroby patřil pouze dvěma (!) majitelům, přičemž ten dosavadní vůz vlastní 14 let. Vyhlášený pařížský importér vozů Ferrari tehdy nový vůz doručil jistému Jeanovi Reno – v dokumentech je dokonce uvedena adresa Île de la Grande Jatte, tedy místo tehdejšího sídla francouzského herce.

Vůz je naspecifikován v barvě Nero Daytona v kombinaci s černou kůží Nero, jezdí na původních pětipaprskových litých kolech, za nimiž se ukrývají černé brzdové kotouče. Do standardní výbavy patří mimo jiné klimatizace, originální autorádio Ferrari s CD přehrávačem a tlačítko pro režim Sport, který uměl přitvrdit tlumiče.

Foto: Collecting Cars

Největším lákadlem je z dnešního pohledu fantastický 5,5litrový dvanáctiválec a manuální převodovka. Řidičská nirvána zaručena!

Patrně jedinou provedenou úpravou je nerezový sportovní výfuk, takže zvukový zážitek musí být nepopsatelný. K vozu jsou navíc všemožné katalogy, brožury a další dokumenty, některé z nich dokonce potvrzují iniciály slavného prvního majitele včetně jeho vlastnoručního podpisu, například na fakturách ze servisu.

Vůz nevykazuje žádné poškození laku či karoserie. Dle odborníků je černá metalíza Nero Daytona v dobrém stavu, majitel uvádí pouze přelakování přední kapoty vlivem oděrek od kamínků. V interiéru je na sedadlech patrný vliv používání, ale vzhledem ke stáří vozu je čalounění v dobré kondici.

Za posledních pár let vůz jezdil pouze příležitostně, poslední zdokumentovaný velký servis je z října 2018 při nájezdu 69 459 kilometrů, kdy došlo mimo jiné na výměnu rozvodů. Předchozí výměna rozvodů je datována na rok 2012 při nájezdu 64 134 kilometrů, další větší servis je zdokumentován v roce 2009 při nájezdu 54 978 kilometrů. Momentálně má vůz najeto necelých 74 tisíc kilometrů a majitele nakonec změnil za 82 tisíc eur, tedy téměř rovné 2 miliony korun.

Jde o jedno z nejstylovějších a nejvyhledávanějších GT přelomu dvacátého a jednadvacátého století, charismatický motor a manuální převodovka s otevřenou kulisou nabízejí skvělý řidičský zážitek, vůz však jako správné GT skvěle zvládá i dlouhé cesty. Tento konkrétní kousek je ve skvělém kosmetickém a mechanickém stavu a jako bonus navíc přidává slavného prvního majitele.

Ferrari 550 Maranello je sportovní grand tourer vyráběný v letech 1996 až 2001, kdy byl nahrazen svým nástupcem, typem 575M Maranello. 550 Maranello poháněl 5,5l atmosféricky plněný dvanáctiválec o výkonu 480 koní. Zrychlení z klidu na stovku zabralo 4,2 sekundy, na sto šedesát to Marannellu trvalo necelých 10 sekund a maximální rychlost tehdy byla 320 km/h – což jsou dodnes skvělé hodnoty.

Načítám