Hlavní obsah

Nové Bugatti Chiron vyjde na 70 milionů. Tohle ojeté si někdo koupil za mnohem víc

Foto: Bring a Trailer

Bugatti Chiron v současnosti patří k jedněm z nejsofistikovanějších supersportů na planetě – jde o jedno z nejrychlejších silničních aut na světě, ale také se s ním dá i (relativně) normálně jezdit. Tento impozantní stroj tak má po celém světě řadu fanoušků – někteří po něm dokonce natolik touží, že si neváhají tučně připlatit.

Článek

Přestože bylo k mání hned několik zajímavých edic, stejně nám to všehovšudy dává jen 500 vozů. Na spoustu movitých nadšenců se tedy nedostalo – těm tak nezbývá než doufat, že některý z původních majitelů svůj vůz časem prodá.

Foto: Bring a Trailer

Bugatti Chiron Pur Sport se od klasického Chironu v mnohém liší. Je lehčí, jeho karoserie generuje vyšší přítlak, zpřevodování je kratší, podvozek má sportovnější nastavení a v neposlední řadě motor točí až do 6 900 otáček, tedy o 300 více

I když se vůz začal prodávat už v roce 2016 a produkce má končit letos, tak je o Chiron stále ohromný zájem. Na jednoho šťastlivce z USA se dostalo letos v červnu – jeden z původních majitelů se totiž rozhodl prodat svůj exkluzivní Chiron, konkrétně verzi Pur Sport v modro-černé barevné kombinaci.

Aukci jsme pro vás bedlivě monitorovali a zájemci poměrně rychle přihodili na částku 3 miliony dolarů (cca 69 milionů Kč), což byla cena, za kterou se Chirony v závislosti na verzi průměrně prodávaly jako nové. Ruku na srdce, vzhledem ke kultu, jaký supersport od Bugatti představuje, není překvapením, že vůz s nájezdem 479 mil (766 kilometrů) dosáhl hodnoty nového auta – dalo se s tím počítat. Jenže to ještě neměl být konec…

S blížícím se koncem dražby stanoveným na 13. června cena začala postupně šplhat nad cenu nového Chironu a zastavila se až na těžko uvěřitelné částce 4 400 000 dolarů, tedy 101 milionů korun.

Pod karbonovou kapotáží Chironu se ukrývá uprostřed uložený 8litrový čtyřikrát (!) přeplňovaný šestnáctiválec. Tohle monstrum dává brutální výkon 1 500 koní a 1 600 Nm točivého momentu. Díky tomu dokáže zrychlit z klidu na stovku za 2,5 sekundy.

Maximální rychlost je kupodivu „jen“ 350 km/h, neboť verze Pur Sport je trochu jiného zaměření než klasický Chiron. Verze Pur Sport tedy má jiné nastavení podvozku, má o chlup kratší zpřevodování a tak dále – výsledkem je lepší akcelerace, která je však přirozeně na úkor maximální rychlosti.

Foto: Bring a Trailer

Bugatti Chiron Pur Sport jezdí na kolech z kovaného hořčíku, která jsou nesmírně lehká – vlastně dokonce lehčí než pneumatiky, které kola obouvají. Vpředu jsou dvacítky o rozměru 285/30 ZR20, vzadu dokonce 355/25 ZR21

Kromě toho jeho karoserie generuje také více přítlačné síly, což se příznivě projevuje v zatáčkách. Díky tomu Bugatti Chiron Pur Sport charakterem více připomíná sportovní auto, spíše než ohromně rychlé GT jako v případě klasického Chironu.

Jak zaznělo výše, vůz je ve velmi působivé barvě Lake Blue v kombinaci s černou zadní částí. V černém laku jsou také desetipaprsková kola z kovaného hořčíku, díky čemuž jsou neuvěřitelně lehká – vlastně lehčí než pneumatiky, které obouvají. Když je řeč o pneumatikách – Chiron obouvá „salámy“ o rozměrech 285/30 ZR20 vpředu a dokonce 355/25 ZR21 vzadu.

Vzhledem ke schopnostem Chironu nesmí chybět výrazný spoiler předního nárazníku, výdechy na předních blatnících pro odvod vysokotlakého vzduchu nebo výrazný zadní difuzor, nad kterým se tyčí titanový výfuk vytištěný na 3D tiskárně (!). Na rozdíl od klasického Chironu tu navíc vidíme velké, napevno ukotvené zadní křídlo, které záď během jízdy permanentně tlačí k zemi.

Jelikož jde o Bugatti Chiron, není tu už příliš za co si připlácet – přesto tu najdeme třeba panoramatickou střechu Sky View, která jen sama o sobě stojí 1,4 milionu korun. Řadí tu sedmistupňová automatická převodovka s dvojitou spojkou s možností řazením pádly pod volantem. Výkon 1 500 koní pak putuje na všechna čtyři kola přes sofistikovaný systém pohonu všech kol Haldex.

Vzhledem k ohromným výkonům modelu, nižší hmotnosti oproti „běžnému“ Chironu a sportovnímu nastavení tak jde o opravdovou silniční zbraň. Pravda, 101 milionů je i za Chiron hodně – za ty peníze si u Bugatti koupíte klidně i nějaký exemplář z exkluzivní edice – něco nám ale říká, že nový majitel nelituje. A tohle auto navíc na hodnotě jen poroste.

Načítám