Článek
Na inzertním portálu Mobile.de jsme totiž našli Superb druhé generace, který jeho majitel podle vlastních slov pořídil právě jako sběratelský kousek. A dnes ho prodává s nájezdem pouhých 1 750 kilometrů. Zajímavé také je, že vůz je k mání v německé Saské Kamenici (německy Chemnitz), tedy nedaleko od našich hranic.
Tak malou porci kilometrů přitom kombík zvládl za dlouhých devět let, z toho je zřejmé, že skutečně víc času strávil v garáži než na silnici. Registrován do provozu byl v březnu 2015, jen krátce předtím, než se druhá generace modelu Superb přestala vyrábět. Produkce skončila v červnu roku 2015.
Kromě nízkého nájezdu vůz zaujme i provedením. První majitel si ho totiž objednal s paketem Outdoor, který ve své době zastupoval tehdy neexistující provedení Scout. Sada byla dostupná výhradně pro karosářskou verzi Combi, a protože hrála na terénní notu, zahrnovala například lemy blatníků a prahů, ochranné lišty nebo upravené nárazníky s nelakovanými plasty.
Exemplář na prodej je ve výbavě Elegance, jež nabízí řadu atraktivních prvků, například kožený interiér, vyhřívaná sedadla, navigaci, nezávislé topení či bi-xenonové světlomety. A musíme dodat, že na těch několika málo dostupných fotkách vnitřek vypadá velice zachovale. Mimochodem, všimněte si, že odometr ukazuje dokonce 1 655 km.
Pod kapotou se ukrývá tehdy nejsilnější dostupný vznětový motor. Dvoulitrový turbodiesel v sériovém provedení poskytuje maximální výkon 125 kW při 4 200 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 350 Nm mezi 1 750 až 2 500 ot./min. Prodejce ale zmiňuje softwarovou úpravu řídicí jednotky, která výkon zvedla na 151 kW, tedy 205 koní.
Motor je spojen s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, auto má také pohon všech kol.
Vlastník se prakticky nejetého Superbu Combi Outdoor údajně zbavuje „z prostorových důvodů“, na prodej však prý nespěchá. Škodovku nabízí za 32 900 eur, což je v přepočtu asi 825 tisíc korun. A v inzerátu nezapomíná zdůraznit, že nový vůz před těmi devíti lety stál více než 60 tisíc eur…