Hlavní obsah

Dražší Škodu Superb druhé generace v české inzerci nenajdete. Za deset let najela 1500 kilometrů. Čtete správně, 1500 kilometrů!

Foto: Mobile.de/Motor-Fashion

Narazit na víc než deset let staré auto s nájezdem pouhých 1 500 kilometrů je hodně netradiční. A teď si představte, že jsme našli jednu takovou Škodu Superb!

Článek

Škoda Superb totiž představuje typického zástupce vozidel, která považujeme za perfektní požírače kilometrů. Jako model střední třídy je příjemně pohodlná, prostorná, přiměřeně luxusní, kultivovaná a může být i moc hezky vybavená. A platí to o všech generacích.

Takže když se v inzerci objeví nějaký starší kousek, nepřekvapují nás nájezdy v řádu vysokých desítek až stovek tisíc kilometrů.

Proto nás při další z našich tradičních cest po nabídkách inzertních portálů zaujal exemplář druhé generace, který podle prodejce dosud najezdil pouhých 1500 kilometrů. A to dokonce dostupné fotografie ukazují odometr s číslem ještě výrazně nižším - 863 km!

Až podezřele malou porci kilometrů přitom kombík, údajně po prvním majiteli, zvládl za více než deset let, registrován do provozu byl totiž v listopadu roku 2014, jen několik měsíců předtím, než se druhá generace modelu Superb přestala vyrábět. Produkce skončila v červnu roku 2015.

Kromě nízkého nájezdu vůz zaujme i provedením. První vlastník si ho objednal s paketem Outdoor, který ve své době zastupoval tehdy neexistující provedení Scout. Sada byla dostupná výhradně pro karosářskou verzi Combi, a protože hrála na terénní notu, zahrnovala například lemy blatníků a prahů, ochranné lišty nebo upravené nárazníky s nelakovanými plasty.

Exemplář na prodej je dále ve výbavě Elegance, jež nabízí například vyhřívaná sedadla, automatickou klimatizaci, navigaci či bi-xenonové světlomety.

Pod kapotou se ukrývá turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu dvou litrů, který poskytuje maximální výkon 147 kW, tedy 200 koní. Více než důstojná strojovna nejvyšší výkon poskytuje mezi 5 100 až 6 000 otáčkami za minutu, vrchol točivého momentu 280 Nm je k dispozici mezi 1 700 až 5 000 ot./min. Pohonná jednotka je spojena s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

A cena? Až podezřele „zapomenutý“ Superb Combi druhé generace s motorem 2.0 TSI je k mání v Německu (našli jsme ho na portálu Mobile.de) za 22 900 eur, což je v přepočtu asi 580 tisíc korun.

Za „supa“ druhé generace je to samozřejmě dost peněz, ale v částce se pochopitelně odráží údajný výjimečný stav. Pro srovnání, na českém serveru Sauto.cz jsme nalezli nejdražší „dvojkovou“ Škodu Superb za 380 tisíc korun.

Načítám