Článek
Kdo pamatuje rok 1995 a sledování formule 1, tomu jméno Michael Schumacher rozhodně nemohlo uniknout. O tomhle talentu se totiž mluvilo napříč motoristickým světem. Důvod je prostý – v roce 1994 vyhrál šampionát za tým Benetton a rok nato vítězství obhájil.
Není proto divu, když v roce 1996 přišla nabídka od týmu, kam každý chtěl, že Michael neváhal. A k nástupu do Ferrari dostal i vlastní silniční auto, které mohl používat tak, jak uznal za vhodné.
Šlo o model F355 GTS, údajně úplně první ferrari, které Schumacher používal ve službách stáje se skotačícím koníkem v logu. Pochopitelně nešlo o žádný výběhový model, ale o novinku debutující v roce 1995.
Schumacherův model postavený začátkem roku 1996 nemá červenou, ale modrou Le Mans barvu a krásnou odnímatelnou střechu. Uvnitř má své místo luxusní bílá kůže a za sedadly zase pracuje vidlicový osmiválec.
Prodejce RM Sotheby's dále uvádí, že auto si pravděpodobně konfiguroval sám Schumacher a že záměrně zvolil namísto automatizované převodovky (toho času užívané ve formuli 1) čistokrevný manuál. Zřejmě si Michael nechtěl tahat práci i domů.
Servisní kniha vozu uvádí dodání 30. dubna 1996 společnosti Weber Management GmbH, která Michaela zastupovala. Dodavatelem bylo přímo Ferrari Deutschland GmbH (centrála) sídlící dodnes ve Wiesbadenu. Zajímavostí je, že Michael svoje F355 GTS dostal dva dny poté, co při v závodech na Nürburgringu skončil druhý.
Historie mluví dále o tom, že auto legendární jezdec používal ve své rezidenci v Monaku, protože první servis proběhl právě tam a probíhal až do roku 1997. Pak se nám stopa trochu ztrácí, ale po roce 2002 supersport postupně vlastnili ještě dva další dohledatelní majitelé.
V roce 2004 ono Ferrari F355 GTS vydražil současný majitel, který vůz pořídil i s Michaelovým podpisem na zadní části řidičova sedadla. A co je nejlepší, s autem jezdil tak, jak se mělo. V rodné Belgii si tak užíval práce osmiválce nebo navštěvoval různé srazy. Vůz se dokonce několikrát objevil v médiích.
Co je vůbec zajímavé! Výrobce modelů Minichamps dokonce vyrobil sérii tohoto vozu v měřítku 1 : 43 s Michaelem Schumacherem na pozadí. V roce 2020 automobil získal certifikaci Ferrari Classiche potvrzující jeho originalitu, avšak s tím, že model nemá původní motor (ale ten, co tam patří).
Totiž proslýchá se, že jej Ferrari svému továrnímu jezdci dodalo s jiným motorem s vyšším výkonem, ale to ještě není prokázané. Ví se, že k výměně jednotky došlo už v roce 2004. Vloni na vozidle pak proběhl větší servis včetně renovace palubní desky.
Už jen samotné Ferrari F355 GTS je etalonem jednoho z nejžádanějších klasických automobilů Ferrari, navíc s manuální převodovkou. Prokazatelné spojení se Schumacherem mu pak už jen dodává na půvabu a vzácnosti.
Jde nicméně o privátní prodej, kde se nedozvíme ani odhadovanou cenu. Běžně se tyhle vozy prodávají kolem 3 milionů korun, ale díky Michaelově stopě to může být klidně deseti- i více násobek. Máte přesto zájem? Svoji nabídku můžete na webu RM Sotheby's podat už od 4. února 2025.