Článek
Připomeňme, že novodobá Octavia se vyrábí od roku 1996. Domácí premiéru měla tahle důležitá novinka 1. září v centru Prahy, sektem ji pokřtil sám tehdejší předseda vlády Václav Klaus, a novináři se zúčastnili prvních testovacích jízd hned následující den. Třetího září pak prezident republiky Václav Havel přestřihl pásku a oficiálně zahájil provoz nového závodu v Mladé Boleslavi. Téhož dne byla i oficiálně zahájena výroba.
Tehdy ještě Octavia existovala pouze jako liftback. Na praktičtější verzi Combi si zájemci museli počkat do února 1998.
Další zajímavé novinky si Škoda připravila na rok 1999, v němž představila kombík v provedení s pohonem všech kol. Liftback 4 × 4 následoval o nějaké dva roky později.
Dvě karosářské varianty pak Octavii už zůstaly, ponechala si je napříč všemi generacemi až do současnosti. Aktuálně je na trhu generace čtvrtá.
Proto nás hodně překvapilo, když jsme v inzerci narazili na exemplář, který se svou karoserií mladoboleslavské nabídce výrazně vzdaluje. Jde totiž o verzi, již automobilka Škoda nikdy do prodeje neposlala - o pick-up.
Ano, opravdu. U slovenského obchodníka Retrogaraz.sk jsme našli Octavii v provedení pick-up. Má jen dvoumístnou kabinu a jediný pár dveří, korba pro uložení nákladu se totiž nachází v místech, kde má Octavia standardně zadní sedadla a zavazadlový prostor.
Zajímavá úprava si tedy vyžádala modifikaci zadních partií, pryč jsou zadní dveře, část karoserie a upraveno muselo být také víko kufru. Nad nákladovým prostorem je zvedací kryt. Interesantně pak vyhlíží také řešení oddělení kabiny od korby - všimněte si ostatně zvláštního vyboulení kopírujícího opěradla a hlavové opěrky sedadel. Dostalo se i na malé okénko.
Na pohled je znát, že netradiční pick-up už má něco za sebou. Proto vyloženě praští do očí provedení interiéru, v němž najdeme zakázkové kožené čalounění oranžové barvy, které minimálně na fotkách vypadá jako nové.
O pohon se stará legendární turbodiesel o objemu 1,9 litru, poskytující maximální výkon 66 kW a nejvyšší točivý moment 210 Nm. Spojený je s pětistupňovou manuální převodovkou. Vůz také nabízí pohon všech kol.
A cena? Pozoruhodná Octavia ve verzi, jakou na silnicích jen tak potkávat nebudete, je k mání za 15 tisíc eur, což je v přepočtu asi 375 tisíc korun.