Článek
Ze Škody Favorit se totiž stal veterán se vším všudy. Často používané kusy jednoduše dohnal čas a koroze, ty opečovávané zase často stojí v garážích a ven se dostanou jen za pěkného počasí. Kousků ve špičkové kondici však samozřejmě už moc neexistuje.
Proto nás zaujalo, že jsme v tuzemské inzerci, konkrétně na známém portálu Bazoš.cz, objevili exemplář, o němž prodejce tvrdí, že jde o nové auto. A to proto, že Favorit dosud najezdil mimořádně nízké kilometry.
Ale vezměme to hezky postupně, začít můžeme u typu. K mání je Škoda Favorit 136 L z roku 1990. Jde tedy o základní provedení, pro které je typická přítomnost analogových hodin na místě patřícím tradičně - a u vyšších výbav tomu tak je i u „fáčka“ - otáčkoměru.
Pod kapotou pak pracuje karburátorový čtyřválec o objemu 1289 cm³, který poskytuje maximální výkon 46 kW (63 koní) a nejvyšší točivý moment 100 Nm. Spřažen je s pětistupňovou manuální převodovkou.
Nejzajímavější na autě je ale nájezd. Prodejce tvrdí, že vůz po prvním majiteli stál dlouhých 34 let v garáži, takže proto dosud „natočil“ pouhých 730 kilometrů! Při pohledu na některé části auta tomu snad můžeme věřit. Interiér vypadá netknutě a celkově tato škodovka působí hodně zachovale a čistě. V inzerátu najdeme také poznámku o korozí nezasaženém podvozku.
Za zmínku pak rozhodně stojí i původní tovární lak, jehož odstín dokonale reflektuje dobu vzniku tohoto exempláře. Jde o takzvanou beduínskou hnědou, barvu číslo 2105.
Zcela bez chyb však takřka nejetý mladoboleslavský hatchback není. Na karoserii totiž najdeme tři škrábance. Podle prodejce vznikly při nepovedeném parkování v „extrémně malé garáži“. Vůz je na prodej na Slovensku, cena činí 370 000 Kč.