Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Vizuálně jen lehce upravený Focus nabízející tovární pohon předních kol prošel před dvěma lety kompletní přestavbou, v rámci níž dostal zakázkový motor V8, specifické díly z Fordu Mustang a také pohon zadních kol (přestavbový kit z USA).
Výkon vylepšeného zážehového osmiválce s chladičem na zakázku je asi 350 koní. Na zadek pak posílá vyprodukovanou sílu sportovní automatická převodovka s rychlým řazením a vlastním olejovým chladičem.
Zadní náprava osazená samosvorným diferenciálem pochází z Mustangu třetí generace, nicméně její poloosy jsou aftermarketové a zesílené. Výfuk je poté vyrobený na míru z nerezové oceli a disponuje dvěma koncovkami.
Automobil z roku 2001 prošel podle prodejce renovací od karosáře a je lakovaný do tovární černé metalízy. Kola jsou převařovaná, za nimi pracují nové brzdy, třmeny značky Wilwood a rozšiřovací podložky. Palivová nádrž dostala kvůli vyšším nárokům na dodávky paliva výkonnější čerpadlo a pro ochranu před poškozením kryt z lehké slitiny.
Uvnitř auta najdete například originální kožený interiér s mechanicky posuvnými sedadly, přídavný budík, ochranný závodní rám a dva klíče s centrálním zamykáním.
Rychlý jako sporťáky
V rámci populárního závodnického měřítka zvládne tenhle firmou Huxley Motorsport přestavěný Ford Focus sprint na čtvrt míle (402 metrů) za 13 sekund a dosáhne při tom rychlosti 167 km/h. Nicméně, když se upraví převodový poměr, konečný čas sprintu údajně klesne pod 11 sekund.
Zde nutno zmínit, že výsledky na čtvrt míle pod 10 sekund jsou velmi dobré a zvládnou je obvykle jen náležitě výkonná sportovní auta za miliony, potažmo různé upravené závodní bestie. Od obyčejného Focusu byste výkon 13, natož 11 sekund určitě nečekali.
Za auto prodejce z britského Worcesteru žádá na serveru Ebay.com v přepočtu 445 000 Kč, nebrání se však ani výměně za nějaký zajímavý závodní nebo severoamerický vůz. Dále je nutné zmínit, že automobil legálně prošel tamní technickou kontrolou, takže smí na silnice.