Článek
Není tomu tak dávno, co se na prodej objevila nejrychlejší a nejdražší jedničková Fabia všech dob, nicméně nyní se na zahraničním aukčním serveru Ebay objevila další zajímavá škodovka. Tentokrát jde o model Octavia RS z roku 2014 s nájezdem 88 513 km, která ovšem ukrývá výkon, o jakém se mnohým fanouškům Octavie asi ani nesnilo.
Model inzerovaný soukromníkem je dle popisu vizuálně ve špičkové kondici vybavený navíc předním podnárazníkem, zadní difuzorem a karbonovým křídlem typu kachní ocas (ducktail).
Nechybí ani sportovní prahy nebo funkční nasávací otvor na kapotě. Původní zadní stěrač byl demontován, přední maska nahrazena tou ve stylu včelích pláství, nápisy na autě začerněné a celá karoserie včetně odlehčených kovaných kol pokrytá keramickou ochranou.
Přepracování se dočkal podvozek se zavěšením, kdy byl nasazen sportovní přední pomocný rám a de facto závodní komponenty. Prodejce uvádí, že na autě rovněž udělal geometrii, nicméně zaměřenou na závodní užití.
Vylepšené jsou také brzdy, konkrétně jde o šestipístkové třmeny od Porsche a přední kotouče o průměru 355 mm. Destičky vpředu jsou opět sportovní, brzdová kapalina typu DOT 5. Zadní kotouče a destičky pak pochází od Bremba.
Nekuřácký interiér je takřka originál Škoda čalouněný Alcantarou, řadicí páka karbonová, sedadlo řidiče závodní, rádio zvládá funkci DAB, nicméně v rámci úprav si nyní můžete v infosystému prohlédnout všechna potřebná data včetně plnicího tlaku, tlaku oleje nebo teplotu vody, převodovky a další prvky.
Vzadu už je to jiné, tam je sezení demontované a místo něj má své místo ochranný rám. Kufr bez roletky ovšem zůstal zachován, takže si s tímhle rychlíkem zajedete i na nákup.
Srdcem vozu je dvoulitrové TSI, nicméně má například závodní svíčky, závodní vodní chladič, závodní olejový chladič, závodní intercooler, závodní sání, vylepšené vstřikovače, nové senzory a závodní olej. Perličkou je poté karbonový kryt motoru v barvě Candy Apple Red.
Turbo je hybridní, upravené, hadice k chlazení a k turbu zesílené. Modifikace se dočkala i řídicí jednotka motoru, proto má auto na výkonové brzdě naměřen výkon 456 koní a točivý moment 542 Nm.
Také samočinná převodovka se dočkala úpravy pro rychlejší změny kvaltů, s čímž souvisí i instalace olejového chladiče převodovky. Pochopitelně nechybí ani samosvorný diferenciál.
Vozidlo má kompletní servisní historii, prodejce má všechny faktury za práci, všechny manuály a dva tovární klíče, nicméně jak jste si všimli, největší chybou vozidla není to, že nebylo na značkách (má je), ani požadovaná cena činící v přepočtu 595 000 Kč…
Tahle Octavia je totiž VRS, tudíž britská (v Británii má na označení RS práva Ford), takže má řízení na té špatné straně. Ale jinak jde o zajímavý kousek za zajímavé peníze, kde úpravy dávají smysl – ať už na zdolání Nürburgringu nebo na takové to domácí poježdění.