Článek
Našli jsme ho v Německu a brzy nás zaujaly i další detaily - například, že jde o stroj registrovaný poprvé až v dubnu 2018 (Škoda Fabia druhé generace se vyráběla jen do roku 2014) a že prodejce udává maximální výkon pouhých 15 kW, tedy jen 20 koní. Nejslabší dvojková Fabia přitom měla 44 kW (60 k).
Vysvětlení najdeme v galerii a v podrobnějším popisu vozidla. Pohled na fotky prozradí, že škodovka prošla konverzí na tříkolku kategorie L. Jde ovšem o trochu zavádějící popis, neboť vůz si reálně zachoval čtyři kola, jen ta zadní jsou uprostřed auta a mají mezi sebou rozchod pouhých 460 milimetrů.
Jde totiž o legislativní maximum umožňující zařazení právě k tříkolkám kategorie L. A protože tuto úpravu ještě doplňuje omezení výkonu 1,2litrového motoru na zmíněných 20 koní, mohou takto upravenou Fabii šoférovat teenageři už od 16 let, pokud jsou vybaveni řidičským oprávněním A1. Za přestavbou stojí německá společnost Ellenator.
Firma je známa především konverzemi malého Fiatu 500, jak je vidět, věnovala se ale i vozům koncernu Volkswagen. Prodejce tvrdí, že fabií společnost předělala pouhých 12.
V popisu dále uvádí, že zrychluje skoro jako normální auto, na rovné silnici prý zvládne v pohodě 120 km/h a do kopce umí i stovku, takže se tato Fabia pro teenagery hodí i na dálnici.
Z pohledu praktičnosti je upravená Fabia v podstatě běžným malým pětidveřovým hatchbackem, takže poskytuje téměř všechny výhody klasického auta. Stejné je i ovládání či výbava. A ta není špatná.
Škodovácký Ellenator má například manuální klimatizaci, palubní počítač nebo audiosystém s DAB. Nájezd činí asi 70 tisíc kilometrů.
Prodejce vůz nabízí za 25 299 eur, což je v přepočtu asi 634 tisíc korun. Nebrání se ovšem dohodě.