Hlavní obsah

Muselo zemřít, aby se narodilo: Jediné Ferrari F40 s továrnou posvěceným dvanáctiválcem je na prodej

Foto: Iconic Auctioneers

Ferrari F40 patří mezi superikonické vozy přelomu 80. a 90. let, které měl doma na plakátu asi každý, koho zajímala auta. Fandové dále vědí, že vozidlo mělo za předními sedadly dvakrát přeplňovaný osmiválec, ovšem nyní se objevil kousek, který dostal továrnou schválený vidlicový dvanáctiválec. A víte proč? Protože byl nabouraný.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Prakticky každé prodávané Ferrari F40 je vzácné. Přece jen šlo svého času o vrcholový supersport, o kterém nejeden kluk či muž snil. Rovněž tento model jakožto první Ferrari vůbec pokořil rychlostní limit 320 km/h, což bylo zásluhou za předními sedadly umístěného 2,9litrového vidlicového osmiválce se dvěma turbodmychadly o výkonu 478 koní.

Na světě nicméně existuje jeden jediný vůz, který začal svůj život v roce 1992 jakožto zkušební kus v továrně v Maranellu. A k čemu že byl ve finálním testu určen? K nárazové zkoušce neboli crash testu!

Namísto uvedení supersportu do původního stavu se závodní jezdec Stefan Sebastiani z týmu Simpson Motorsport domluvil se svým přítelem a tehdejším šéfem Ferrari Amedeem Felisou, že zničený model přestaví na závodní speciál s 5,5litrovým atmosférickým dvanáctiválcem o výkonu 485 koní.

Rozdíl v nejvyšším výkonu proti osmiválci je tedy minimální, ovšem lineární tah a zvuk je to, co dělá tuhle jedinou oficiálně dvanáctiválcovou F40 natolik unikátní.

Kromě toho se nově pojmenované Simpson-Ferrari V12 GTR dočkalo zesíleného podvozku a ochranné klece podle specifikací FIA nebo systému pro hašení požáru. Dále byla v roce 2005 namontovaná šestistupňová sekvenční převodovka, současný výkon závodního vozidla činí více než 540 koní.

Profesionálně přestavěné auto totiž jen nestálo, ale v letech 2002 až 2006 poctivě závodilo. Po ukončení sportovní kariéry nastoupilo na odpočinek, z něhož se vrátilo teprve vloni.

Položku s číslem 313, tedy Simpson-Ferrari V12 GTR s nájezdem 7 110 km, inzeruje aukční síň Iconic Auctioneers. K dražbě této jedinečné ikony dojde už 23. srpna 2024 a předpokládá se, že do světa půjde za 500 000 až 600 000 liber bez daní i poplatků, což je v přepočtu 14,8 až 17,7 milionu korun.

Načítám