Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Prakticky každé prodávané Ferrari F40 je vzácné. Přece jen šlo svého času o vrcholový supersport, o kterém nejeden kluk či muž snil. Rovněž tento model jakožto první Ferrari vůbec pokořil rychlostní limit 320 km/h, což bylo zásluhou za předními sedadly umístěného 2,9litrového vidlicového osmiválce se dvěma turbodmychadly o výkonu 478 koní.
Na světě nicméně existuje jeden jediný vůz, který začal svůj život v roce 1992 jakožto zkušební kus v továrně v Maranellu. A k čemu že byl ve finálním testu určen? K nárazové zkoušce neboli crash testu!
Namísto uvedení supersportu do původního stavu se závodní jezdec Stefan Sebastiani z týmu Simpson Motorsport domluvil se svým přítelem a tehdejším šéfem Ferrari Amedeem Felisou, že zničený model přestaví na závodní speciál s 5,5litrovým atmosférickým dvanáctiválcem o výkonu 485 koní.
Rozdíl v nejvyšším výkonu proti osmiválci je tedy minimální, ovšem lineární tah a zvuk je to, co dělá tuhle jedinou oficiálně dvanáctiválcovou F40 natolik unikátní.
Kromě toho se nově pojmenované Simpson-Ferrari V12 GTR dočkalo zesíleného podvozku a ochranné klece podle specifikací FIA nebo systému pro hašení požáru. Dále byla v roce 2005 namontovaná šestistupňová sekvenční převodovka, současný výkon závodního vozidla činí více než 540 koní.
Profesionálně přestavěné auto totiž jen nestálo, ale v letech 2002 až 2006 poctivě závodilo. Po ukončení sportovní kariéry nastoupilo na odpočinek, z něhož se vrátilo teprve vloni.
Položku s číslem 313, tedy Simpson-Ferrari V12 GTR s nájezdem 7 110 km, inzeruje aukční síň Iconic Auctioneers. K dražbě této jedinečné ikony dojde už 23. srpna 2024 a předpokládá se, že do světa půjde za 500 000 až 600 000 liber bez daní i poplatků, což je v přepočtu 14,8 až 17,7 milionu korun.