Článek
Když Retro Garáž začínala s aukcemi, prodávala několik málo strojů pár zájemcům za pár tisíc, nicméně po sedmnácti retrogarážnických prodejních událostech a například aukci speciálních edic Toyoty GR Yaris se celý projekt přehupuje do nové éry.
V sobotu 26. dubna 2025 se na Výstavišti v Lysé nad Labem uskuteční dosud největší Retro Garáž vůbec, protože dražba bude zahrnovat 30 motocyklů a 14 automobilů. Většina z nich je československé výroby, nicméně pár kousků pochází ze zahraničí a vůbec nejde o tuctové stroje.
Po přehledu nejlákavějších aukcí tuzemských strojů se blíže podíváme na vybranou šestici těch nejzajímavějších cizokrajných modelů, které budete na jarní Retro Garáži moci vidět naživo, anebo si je můžete dokonce koupit.
Singer 9 Le Mans
Někdy se tomuto dvoumístnému roadsteru, který vznikl na počest vítězství modelu Singer Nine Sports v Le Mans (1933), říká také Singer Nine Le Mans. Jde o typického představitele britských předválečných sportovních aut, přičemž konkrétně nabízený kus vyrobený v roce 1934 pochází z kolekce známého sběratele Lubomíra Pešáka.

Singer 9 Le Mans pochází ze sbírek Lubomíra Pešáka.
Jako každý model Singer s označením Le Mans má i tahle devítka plaketu na palubní desce. Aukční sekce portálu Retro Garáž vozidlo popisuje jako skvělé po stránce vizuální i technické, bez jakýchkoli nutných investic. Zkrátka prý jen sednout a jezdit.
Vůz s litrovým motorem má navíc bílé registrační značky a poutavou historii, protože po válce byl z Velké Británie převezen až do Spojených států amerických. Kromě toho je tento veterán řádně registrovaný v klubu majitelů vozidel Singer ve Spojeném království.
Vyvolávací cena roadsteru bude 470 000 Kč a aukční jistota, tedy vratný poplatek nutný k účasti na jakékoli dražbě toho dne, činí 30 000 Kč – ta je platná na všechny aukce jarního Retra, tedy jedna jistota opravňuje k účasti na všech aukcích. Výherce aukce musí ještě počítat s tím, že k vydražené částce zaplatí 10 % navíc jako aukční přirážku.
Ford Model A
Slavný nástupce Modelu T, automobil vyráběný v mnoha variantách a veleoblíbený vůz tehdejšího amerického podsvětí. To je Ford Model A. Nabízený kus z roku 1930 je navíc výjimečný tím, že byl od novoty vlastněný pouze jednou rodinou a že se dochoval ve skvělém stavu.
Z historie tohoto konkrétního automobilu víme, že byl v minulosti přelakován podle původního odstínu a jeho interiér přečalouněn, jinak jde o originální stav.
K vozidlu jsou také raritní dokumenty typu technický průkaz z první republiky, nákupní faktura, katalog, ceník náhradních dílů nebo jednoduchý návod k obsluze.
A teď se podržte! Do dražby nachystaný Model A potkal svého stvořitele, samotného Henryho Forda. V roce 1931 totiž první majitel s autem dorazil do Kolína nad Rýnem, kde se konal celoevropský sraz modelů Ford pořádaný továrníkem Fordem.
A kdo na sraz dorazil, ten dostal vzácnou chladičovou plaketu, která je spolu s dalšími 17 rozličnými plaketami (různé události) součástí prodeje. Pavel Kočí z Retro Garáže uvádí, že jen samotná kolekce 18 plaket mapující dlouholetou aktivní účast vozu při různých motoristických akcích má hodnotu okolo 100 000 Kč.
„Áčko“ s řadovým čtyřválcem 3,3 litru má veteránské značky a pro nového vlastníka připravenou i řadu náhradních dílů včetně velmi vzácného dobového doplňku, kterým je elektrické vyhřívání čelního skla.
Vyvolávací cena bude 350 000 Kč, aukční přirážka opět 10 %, aukční jistota 30 000 Kč.
Indian Scout 750 Police
Předválečný americký motocykl z roku 1928 Indian Scout 750 Police pohání vidlicový dvouválec o objemu 750 ccm, který je uložen v takzvaném „short frame“ neboli ve zkráceném rámu. Na svoji dobu mašina uháněla obdivuhodnou rychlostí až 130 km/h, proto není divu, že se těšila oblibě i u policejních složek.

Nabízený Indian Scout 750 Police je v provedení s krátkým rámem.
Originál pochází z kolekce Lubomíra Pešáka, nese známky dobové patiny, nicméně v dávné minulosti už byl renovován a dle popisu na webu Retro Garáže citlivě opraven v rámci všech mechanických částí se zachováním původního vzhledu.
Přestože motocykl nemá technický průkaz, je možné jej provozovat na veteránských značkách, což zástupci Retro Garáže umí zajistit.
Vyvolávací cena byla stanovena na 490 000 Kč, aukční přirážka na 10 % a aukční jistota 30 000 Kč. Vzhledem k roku výroby 1928, kdy se modelů nevyrobilo tolik, je tento ročník mezi sběrateli žádanější.
Indian 741
Do aukce míří ještě jeden motocykl značky Indian, a to model 741 z roku 1943, který se pyšní vidlicovým dvouválcem o objemu 500 ccm. Opět pochází od Lubomíra Pešáka a je dle aukčního popisu v autentickém stavu nesoucím známky dobové patiny.
Vzácnost stroje podtrhuje jeho civilní provedení, jelikož většina indianů 741 mířila do služeb armády. Budoucího majitele jistě potěší, že motor motocyklu prošel citlivou opravou s důrazem na zachování vizuální původnosti a že jde o plně provozuschopný stroj.
Ačkoli nabízený Indian 741 nemá platný technický průkaz, opět jej můžete postavit na veteránské značky. Pro historickou úplnost dostane nový majitel originální švédský techničák z roku 1947, protože právě odtud motorka původně pochází.
Vyvolávací cenu aukční portál Retro Garáž stanovil na 290 000 Kč, aukční přirážku na 10 % a aukční jistotu na 30 000 Kč.
Harley-Davidson 500 C
Pod číslem 28 se ukrývá Harley-Davidson 500 C z roku 1930, který je typický svou siluetou, dvěma předními světlomety typu „bullet“ nebo tlumičem výfuku rozděleným do dvou koncovek. Nechybí ani velká houkačka Delco-Remy 11 či válcová schránka na nářadí.

Všimněte si například tlumiče výfuku, jak se rozděluje na dva.
Standardní olivově zelený lak je sice pro harley standardní, zato zámeček v krku rámu chránící proti odcizení nebo původní karburátor Schebler GX4 už platí za spíše raritní.
Historicky víme, že motocykl byl renovován do stavu nového. Prodejce jeho současný stav označuje jako špičkový a stroj celkově provozuschopný. Technický průkaz nicméně chybí, proto legální cesta na silnice vede přes veteránské značky.
O Harley-Davidson 500 C budete moci bojovat za vyvolávací cenu od 280 000 Kč, je však nutné počítat s 10% aukční přirážkou a aukční jistotou ve výši 30 000 Kč.
Norton ES2 500
Britský motocykl Norton ES2 500 jste mohli svého času koupit v Mototechně, přičemž už tenkrát šlo o přímou konkurenci československé Jawy 500 OHC.
Nabízený model vyrobený v roce 1960 měl zatím pouze tři majitele, přičemž ten třetí jej koupil už v roce 1991. Od té doby byla mašina dle informací pořadatele aukce převážně vystavována, neprošla renovací, ale není nijak zdevastovaná.
K motocyklu získá nový vlastník platný československý techničák a z depozitu si vyzvedne okresní registrační značky.
Díky vyvolávací ceně 60 000 Kč (plus aukční přirážka 10 %) tak nejspíš ve finále nepůjde o cenovou raketu, za jakou se běžně prodávají Jawy 500 OHC, přitom i Norton ES2 500 nabídne slušné jízdní vlastnosti. Aukční jistota je standardních 30 000 Kč.
Zündapp K 800
Velmi vzácný a díky čtyřdobému plochému čtyřválci o objemu 791 ccm také sběratelsky atraktivní předválečný motocykl míří do aukce s vyvolávací cenou od 620 000 Kč. Přidejte k tomu neokoukaný design a fakt, že jde o originální civilní provedení, a nikoli armádní používané německým vojskem, a je jasné, že za ty peníze stojí.
Nabízený Zündapp K 800 z roku 1937 by tak měl být jeden z pouhých 550 vyrobených civilních kusů, navíc je po renovaci a má i technický průkaz historického vozidla. Výherce aukce musí počítat s 10% aukční přirážkou a složit také aukční jistotu ve výši 30 000 Kč.
Jarní Retro Garáž 2025 tak chce svou nabídkou zahraničních strojů aukce zpestřit, rozšířit a oslovit nové sběratele. Buďte tak připraveni 26. dubna 2025 vyrazit na výstaviště v Lysé nad Labem, auto-moto burza tam začíná od 8:00 hodin a dražby od 11:00 hodin.