Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Retro Garáž už lze označit za tradiční, protože se koná dvakrát do roka a dnes jde nejen o auto-moto veterán burzu, ale také o veřejnou živou aukci veteránů. Tento koncept vymyslel a realizuje Pavel Kočí, jemuž nikdo neřekne jinak než „vrchní retrogarážník“.
Na jaro 2024, konkrétně na 27. dubna, Kočí připravil tu největší Retro Garáž, jaká kdy byla. Na prodej totiž bude celkem 31 vozidel (auta a motorky), přičemž až na jedinou výjimku (motorka) nebudou stanovené aukční rezervy, což jsou de facto pojistky pro prodejce, aby za svá vozidla dostali sumu, kterou požadují.
Na aukce po registraci bude možno přihazovat osobně na místě, telefonicky anebo také online skrze portál Aukro.
Jelikož je nabídka letos obří, podíváme se nejprve na sekci aut, kterých bude sice osm, ale půjde o samé perličky.
Škoda Favorit 136 L
„Fáčko“, „Fáslo“, „Fagul“, „Ferrarit“. To jsou různé přezdívky, jaké jste mohli slyšet na adresu pokrokové Škody Favorit, která svého času platila za jedno z nejmodernějších aut socialistického bloku.
V aukci se objeví kousek z roku 1989, ovšem ve vysoce zachovalém stavu s nájezdem pouhých 7000 km, a dokonce i s platným původním techničákem. Vyvolávací cena je pak stanovena na 45 000 Kč.
Škoda Felicia
Jelikož jde o kousek z roku 1963, nebavíme se tu o mainstreamovém Favoritu facelift, tedy o novodobé Felicii, ale o té původní, otevřené. Vozidlo po kompletní renovaci včetně generálky motoru a podvozku je tak ve vynikajícím stavu a díky čerstvé technické kontrole ji lze okamžitě provozovat. Vyvolávací cena činí 550 000 Kč.
Metalex Roadster
U Favoritu ještě zůstaneme, nicméně shodíme mu střechu a vyměníme karosářské díly. Mělnický Metalex si totiž po úspěšné přestavbě modelů Rapid na kabriolety vzal na paškál modely Favorit a mezi léty 1991 až 1996 zhotovil v přibližně 150 kusech provedení roadster.
Většina exemplářů sice skončila v zahraničí, takže pokud se nějaký objeví na prodej, je to docela vzácnost. Dražený kus z roku 1993 si možná vybavíte z našeho článku, který informoval o velmi divoké několikamilionové ceně.
Majitel vozu se však rozhodl dát vozidlo do dražby na Retro Garáži, stanovil vyvolávací cenu 600 000 Kč a nechtěl ani aukční rezervu. Na stole tedy leží zajímavá nabídka pro všechny, kteří si chtějí zabojovat o unikátního Favorita.
Škoda 1000 MBX
Prosklená, dvoudveřová a velmi vzácná. Modelů 1000 MBX vzniklo jen 1403 kusů, nicméně asi každý pozná, že vycházely ze standardní Škody 1000 MB. Zajímavostí je, že na tomto kupé byl vysoký podíl ruční práce, proto se rodilo mimo hlavní produkční linku v továrně v Kvasinách.
Nabízený kus z roku 1967 prošel v roce 2007 celkovou renovací včetně repase podvozku a seřízení motoru. Dle oficiálního popisu má jít o automobil bez investic s přepsatelnými doklady. Vyvolávací cena je pak 750 000 Kč.
Škoda 110 R
Kupé Škoda 110 R, předchůdce slavné Škody 130 RS, se objeví v nabídce Retro Garáže ve formě velmi zachovalého kusu z roku 1980. Jde o automobil po prvním majiteli s nájezdem pouze 23 000 km, který byl v roce 2016 odstaven a nyní oživen.
Kromě repase brzd prý nového vlastníka nečeká žádná velká investice. Vozidlo má navíc platné československé doklady a vyvolávací cenu 350 000 Kč.
Škoda Popular
Tento Popular není obyčejný Popular, ale jde o vzácné předválečné provedení se čtyřmi dveřmi a plátěnou střechou. Takových modelů skutečně nevzniklo mnoho.
Předmětný vůz můžete znát z našeho článku realizovaného ve spolupráci s Veteran Arenou Olomouc, čemuž odpovídá i špičkový stav auta. Zkrátka sednout a jezdit. Tedy nejprve musíte vyhrát aukci, která bude začínat na sumě 650 000 Kč.
Citroën ID 19
Citroën ID platí za cenově dostupnější provedení klasického Citroënu DS, které se liší technikou, výbavou a dekory. Zvenčí ovšem DS od ID pozná jen skutečný odborník.
Málokdy se stává, aby se na české aukci objevil právě kousek ID nebo DS, nicméně na jarní Retro Garáži budeme mít možnost vydražit faceliftovaný model Citroën ID 19 z roku 1972, který se do Česka dostal z Francie v roce 2019.
Oficiální popis modelu sice hlásí, že na autě budou potřeba dělat nějaké práce, ovšem vyvolávací cena je 350 000 Kč. Za tyhle peníze dnes koupíte leda stroje, do kterých budete muset vysypat další statisíce korun. Kdo by nechtěl káru, s níž jezdil (létal) legendární padouch Fantomas, že?
Škoda Octavia Combi
Byla jedna škodovka a ta pravidelně jezdila na mosteckém autodromu. Nebyla to obyčejná škodovka, ale šlo o kamerový vůz. Původně tento kombík s motorem 1.9 TDI ve výbavě Laurin & Klement byl na autodromu využíván jako zaváděcí vozidlo, nicméně poté jej specialisté z Benet Automotive přestavěli na kamerový vůz pro natáčení dynamických záběrů za jízdy.
Vůz, mimochodem jediný svého druhu, má přestavěné sedačky, snížený podvozek, zvláštní lakování nebo zatmavené lampy. Jde o plně pojízdný kousek z roku 2001, jehož vyvolávací cena je 1 Kč a výtěžek aukce půjde na charitu. Ostatně stejně to udělali mostečtí i se svým safety carem Octavia RS.
Jarní Retro Garáž se uskuteční už 27. dubna 2024 v areálu Výstaviště v Lysé nad Labem. Burza začíná v osm ráno, aukce v jedenáct, přičemž konec celé události je plánován na šestnáctou hodinu. Na akci budete mít možnost se zúčastnit tomboly, kde je hlavní cenou zachovalá Škoda 125 na veteránských číslech a tou sekundární pěkná Jawetta Standard! Vstupné činí 150 Kč, děti do výšky 150 cm nic neplatí.