Článek
Sběratelská touha po ikonických sportovních autech roste a každou chvíli se objevují nové aukční rekordy. Milionáři z celého světa hledají nové lukrativní investice s velkým potenciálem i zajímavé příležitosti pro bezpečné uložení peněz. A stále častěji se zajímají o unikátní veterány, které už nikdy nebudou levnější. Ve světě klasických aut jsou navíc i modely, jejichž nákup je doslova sázkou na jistotu. Jsou jimi třeba klasická Ferrari, dnes žádaná ve skoro jakémkoliv stavu.
Teprve před několika dny jsme vám ukázali extrémně vzácné hliníkové dvanáctiválcové Ferrari 365 GTB/4 Daytona, znovuobjevené v Japonsku, a teď svůj domov našlo i další sběrateli ceněné historické Ferrari. Aukční dům RM Sotheby's na velké dražbě v Mnichově se spoustou dalších klasických i moderních sběrateli vyhledávaných aut prodal i šestiválcové Ferrari Dino 206 GT, které má k dokonalosti opravdu daleko. Nový majitel za něj přitom zaplatil 7,3 milionu korun.
V Maranellu začali vyrábět elegantní Dino 206 GT s dvoulitrovým šestiválcem v roce 1967, aby svým zákazníkům nabídli i levnější sporťák, než byla vlajková dvanáctiválcová Ferrari. Nové Dino, pojmenované Enzem Ferrari po svém zesnulém synovi Alfredovi Ferrari, současně bylo prvním silničním vozem značky s motorem uloženým uprostřed. Na silnice vyjelo jen 153 kusů a vyrábělo se pouze do roku 1969, kdy Ferrari uvedlo na trh vylepšenou silnější variantu 246 s 2,4litrovým srdcem.
A typicky červený exemplář z mnichovské aukce je zřejmě jedním z posledních vyrobených. Dino s číslem šasi 00356 odjelo z výrobní linky dne 31. ledna 1969 a jeho prvním majitelem byl playboy, gentlemanský jezdec z Le Mans a zakladatel závodní stáje Alain de Cadenet. Objednal si jej v odstínu Rosso Chiaro s černým interiérem a jeho vůz byl jeden z pouhých pěti dovezených do Velké Británie.
Nezvykle exkluzivní Dino však v minulosti prošlo neodbornou nekompletní renovací a následně stálo v suchém skladu. I díky tomu je v kondici doslova volající po větší péči. Jenže bohužel nebude snadná, protože v dnešních dnech je malé Ferrari poháněno neoriginálním šestiválcem „Dino“ ze sesterského Fiatu. S originálním srdcem Ferrari běžně vyvine až 180 koní (132 kW) při 8 000 ot./min.
Nový majitel tak bude muset investovat obrovské peníze do znovuoživení vozu, ale v jistě se mu to vyplatí. Dokonce i nejnáročnější sběratelé si začínají uvědomovat, že jej neprávem přehlíželi a stále častěji se nechávají okouzlit šarmem atraktivních linií italského studia Pininfarina. Už koncem šedesátých let navíc majitelé mnohem úspěšnějšího konkurenčního Porsche 911 přiznávali, že díky rovnoměrnějšímu rozložení hmotnosti má lepší jízdní vlastnosti než jejich sporťáky ze Stuttgartu.
Vůbec první varianta originálního Dina tak obhájí svou aktuální prodejní cenu i v předrenovační kondici. Výsledná cena aukce pak jistě překvapila i opravdové znalce, protože původně odhadovali maximální prodejní cenu přibližně jen 4,8 milionu korun. Připomínáme, že nakonec se prodalo za astronomických 7,3 milionu korun.