Hlavní obsah

Colin McRae by měl radost: Subaru Impreza po slavném závodníkovi stále jezdí. Může být vaše

Foto: Silverstone Auctions

Colin McRae byl závodní jezdec rallye, který se vyznačoval velmi nebojácným stylem jízdy. Díky své zářivé, byť trochu krátké kariéře se nesmazatelně zapsal do dějin motorsportu

Jedním z vozů, kterým značka Subaru vděčí za svou reputaci, je Impreza. Právě Impreza v závodní verzi WRC začala v 90. letech dělat jméno japonské automobilce. Jedna je momentálně na prodej – a rozhodně to nebude levná záležitost.

Článek

„Když jsi na pochybách, šlápni na to!“, tak by se dal volně přeložit citát legendy. Legendy, která nás opustila zoufale brzy. Colin McRae tu s námi sice není od roku 2007, ale jeho odkaz žije dál. Částečně je to díky jeho závodním úspěchům. A částečně díky autu, se kterým se dostal mezi závodnickou elitu.

Foto: Silverstone Auctions

Sytě modrá barva a žluté, zlatá kola a polepy se symbolem Plejád. To je zkrátka nezapomenutelná kombinace, která dnes patří k ikonám

Subaru Impreza WRC už je v dnešní době pojem a značka z velké části vděčí za svou pověst právě tomuto autu. Subaru Impreza S5 WRC je z roku 1997, tedy z doby, kdy byl McRae patrně na vrcholu svých sil. Sezonu tehdy odstartoval na Rally Monte Carlo s navigátorem Nickym Gristem. Dvojice však havarovala a z podniku musela odstoupit.

Onen havarovaný vůz s číslem šasi 3 tehdy nesl dnes už ikonickou registrační značku „P2 WRC“, která pak byla umístěna na vůz, který vidíme na fotografiích, šasi číslo 21. V roce 1998 Subaru do šampionátu nasadilo modernizovanou verzi Imprezy, takže šasi 21 šlo do světa.

Vůz tehdy koupil soukromý majitel z Maďarska a v letech 1998 a 1999 se zúčastnil tamního mistrovství v rallye. Po přelomu milénia se vůz přestěhoval do Velké Británie, kde dále závodil.

Foto: Silverstone Auctions

2,0l přeplňovaný motor boxer dával na svou dobu krásných 310 koní, který putoval na všechna čtyři kola. Hmotnost vozu byla nějakých 1 230 kg

V letech 2001 a 2002 s ním závodili amatérští jezdci Mark Slater a Steven Fleck, jednu sezonu si s ním „odkroutil“ v roce 2003 jistý Noel Redmond.

Současný majitel vůz koupil v roce 2004, přičemž v letech 2005, 2006 a 2007 se aktivně účastnil podniků téměř po celé Británii. Pozoruhodné je, že vozu se tehdy podařilo dosáhnout vynikajících úspěchů, a to i navzdory konkurenčním vozům bezmála o dekádu mladším.

Foto: Silverstone Auctions

Manuální převodovka může dnes působit zvláštně, ale v devadesátých letech to byla běžná věc. Řidiči tak museli mít šikovné nejen ruce, ale i nohy pro správné dávkování meziplynů

Vůz nedávno prošel generálkou motoru, od které ujel jen pár stovek mil a kterou provedla firma AutoSportiff. Pro účely šampionátu WRC měl vůz původně levostranné řízení, po převozu do Británie však byl přestavěn na pravostranné. Údajně však není problém vše navrátit do původního stavu.

Posledních 7 let se o servis a přípravu na závody starala firma EJM Preparations a je příjemné vědět, že po působení v nejvyšší kategorii rallye se z vozu nestala „garážová královna“, ale že je pravidelně používán, a to způsobem, k jakému byl stvořen. Jsme si jistí, že Colin by měl určitě radost.

Tohle auto je nejen naprosto parádní víkendová hračka pro všechny nadšence do motorsportu, ale také pojízdný kus historie, na který je i po letech radost pohledět. Díky historickému významu auta je možné z něj udělat i vůz čistě pro přehlídky – pro tyto účely však aukční síň doporučuje přestavbu na původní levostranné řízení kvůli autenticitě.

Přidejte si k tomu spojení s jedním z nejuznávanějších závodních jezdců všech dob a je jasné, že jde o skvělou investici. Na kolik vůz vyjde? To prozatím nevíme, dražba se koná v britském Banburry 25. února. Aukční síň odhaduje cenu v rozmezí 340 až 380 tisíc liber (9,2 až 10,2 milionu Kč). Tak co, byli byste ochotni rozbít prasátko, nebo ne?

Načítám