Hlavní obsah

Bizarnější kabriolet koupíte těžko. Tato přestavba wartburgu je víc než svérázná, prodejce si ji navíc dost cení

Foto: Retro Garáž SK/Bazoš.sk

Jestli se poohlížíte po letním autě, které vzbudí obrovskou pozornost všude, kde se ukáže, měli bychom pro vás jeden tip. Jen musíte počítat s tím, že v tomhle vozítku budete za exoty.

Článek

U slovenského prodejce Retro Garáž Trnava jsme totiž našli Wartburg 353 přestavěný na kabriolet. Jestli vám už jen tohle nezní dostatečně bizarně, tak vydržte. Máme toho víc.

Začněme ale u výchozího modelu, jímž je sedan z roku 1977. Jde už tedy o modernizované provedení, které dostalo za číslo označení navíc písmeno W - jmenuje se tak 353W. Tato verze se objevila v roce 1975 s novými prvky aktivní i pasivní bezpečnosti, novými palubními přístroji, lomeným sloupkem řízení, dvouokruhovými brzdami a předními brzdovými kotouči se čtyřpístkovými brzdiči.

Náš konkrétní sedan však někdy v minulosti prošel zajímavou přestavbou na kabriolet. Pryč šla tedy samozřejmě střecha a místo původních sloupků karoserie tvůrce namontoval výrazný bezpečnostní rám. A všimnete si také, že kabrio se chlubí jediným párem dveří.

Původní sedan měl pochopitelně čtvery dveře. Úpravce však ty zadní „zavařil“ a zbavil klik. Už tak nápadné vozidlo ještě více zviditelňuje výrazný červený lak a především svérázný tuning.

Vpředu vidíme například nový nárazník a chromované prvky na masce chladiče. Tipujeme, že velký „rám“ pochází z mercedesu. Přehlédnout nemůžeme upravenou kapotu s nasáváním ve stylu amerických muscle cars nebo zadní křídlo.

Pozoruhodně ovšem vyhlíží také interiér, který se chlubí novými sedadly s koženým čalouněním. Podle tvaru hlavových opěrek odhadujeme jejich původ u Volva.

Alespoň pod kapotou zřejmě zůstává vše při starém a v sériovém stavu. O pohon se totiž stará dvoutaktní tříválec o objemu 992 kubických centimetrů. Prodejce zmiňuje maximální výkon 27 kW, podle továrních údajů však jednotka ve Wartburgu 353W poskytovala 37 kW. Ale ono je to asi jedno, tohle kabrio tak jako tak rychlé opravdu nebude. Zato bude specificky „vonět“.

A cena? Zvláštní úkaz, který by mohl být jediný svého druhu, je na prodej za 7 500 eur, což je v přepočtu asi 188 tisíc korun.

Související témata:
Wartburg 353
Načítám