Hlavní obsah

Po Islandu se prohání extrémní autobus Tatra s gigantickými koly a prosklenou luxusní kabinou. U nás by ani nesměl na silnice

Foto: Sleipnir Tours

Cestování po krajinách Islandu vyžaduje zvláště v zimě to nejlepší motorizované náčiní, proto není divu, že se po tamním ledovci Langjökull prohání extrémní Tatrabus Phoenix zážitkové cestovky Sleipnir. Model má krom obřích kol 47 luxusních míst k sezení a prosklenou nástavbu pro nezapomenutelné výhledy.

Článek

Auta značky Tatra mohou být takřka vším, třeba pojízdnou pevností, speciálem míchajícím explozivní směs nebo přes 25 metrů dlouhým jezevčíkem. Věděli jste ovšem, že na Islandu ve službách zážitkové cestovní kanceláře Sleipnir pracuje Tatra Phoenix 8 × 8 s autobusovou nástavbou?

Foto: Sleipnir Tours

Gumy Sleipniru 2 mají v průměru 1,65 metru.

Jde o 12metrové monstrum pojmenované Sleipnir 2 s pohonem všem osmi kol, které obouvá pneumatiky o průměru 1,65 metru. Výška speciálu činí 3,8 metru, zatímco šířka je 3,25 metru, proto by v evropských podmínkách šlo o nadměr, nicméně kdo by na Islandu přebíral nějaké evropské předpisy… Na druhou stranu model plní EURO 6 a spotřebuje 40 litrů nafty na sto.

Uvnitř najdete 47 komfortních kožených sedadel s vlastními ovládacími panely (+2 místa vpředu), široké prosklení pro úchvatné výhledy, bezdrátové připojení Wi-Fi pro okamžité sdílené zážitků, diodové osvětlení a odpočinkovou místnost.

Foto: Sleipnir Tours

Vpředu najdete dvě místa, vzadu poté dalších 47.

Kromě krás ledovce Langjökull můžete s Tatrabusem obdivovat třeba ledové jeskyně, termální prameny nebo vodopády, a to celoročně. Jednotlivé tour s tatrovkou ani nejsou drahé, neb základní čtyřhodinový výlet vyjde na 3 745 Kč, zatímco 12hodinový stojí v přepočtu 5 700 Kč.

Sleipnir 2 tak znovu dokazuje, že zájem o českou Tatru je i ve světě, a to díky jejím unikátním vlastnostem a modularitě. Nám se Tatrabus Sleipnir 2 líbí. A co vám?

Načítám