Článek
Před třemi lety jsme požádali našeho dvorního designéra Rosťu Prokopa, aby nám namaloval Škodu Octavia s motorem za předními sedadly. A hned potom, co jsme článek (ZDE) vydali, se strhla naprostá lavina nadšení. No, ani si nechceme představovat, kolik lidí ten den volalo dealerům škodovek…
Nicméně nyní projekt supersportovní Octavie opět ožívá, tentokrát ve své čtvrté generaci, opět z pera Rosti Prokopa, který se při tvorbě inspiroval Corvettou C7 a Corvettou C8 od Chevroletu.
Na první pohled tedy vidíte, že automobil opatřený typickou škodováckou přídí sedí více při zemi a značně narostl do šířky. Přibyl též přední difuzor, límcová kola ve stylu Škoda RS nebo silně přepracované boky hostící jen dvoje dveře.
Vzadu si designér vypůjčil výfuk z Corvette C7, ale umístil jej kvůli rychlejšímu odvodu výfukových plynů výše. Stejně tak z této severoamerické ikony použil i zadní difuzor. Povšimněte si rovněž výdechů pod koncovými světlomety Octavie RS, které zde nejsou na ozdobu, ale pro odvod tepla z motorového prostoru.
Tam jde krásně nastěhovat „chevroletí“ 5,5litrový osmiválec o výkonu 502 koní, spárovaný s osmirychlostním automatem, potažmo 2,5litrový řadový pětiválec se 400 koňskými silami a sedmirychlostním automatem z Audi RS3. Pokud byste chtěli klasiku, tak ano, tradiční dvoulitrové TSI o 245 koních byste za zadní sedadla také umístili.
Škoda Octavia RS čtvrté generace v supersportovním provedení je pouhý vizuální koncept návrháře Prokopa, který tímto vzdal čest původnímu projektu „trojkové octávky“ pro náročné sportovce. Takže do Škodovky, prosíme, nevolejte, ale můžete se podívat na naše další designové koncepty automobilů, které bychom moc chtěli vidět naživo, ale nejspíš nikdy nevzniknou.