Článek
Interiéry i-Cockpit současné generace modelů Peugeot nesedí každému. Už jen najít si pohodlnou řidičskou pozici za neobvykle malým a podivně hranatým volantem, abyste viděli na budíky umístěné netradičně nad ním, je pro mnohé neřešitelný ergonomický oříšek. Ovládání infotainmentu také není nejintuitivnější, hranatá hlavice řadičky manuální nepadne každému do ruky… a pak je tu volič automatické převodovky.
Páka vypadala jako počítačová myš zkřížená s ovladačem od televize — volič byl hodně vysoký a působil neohrabaně, navíc klouzal z ruky. Při řazení „D“ (Drive, jízda vpřed) to ještě šlo, tam jste mohli uchopit celou páku, ale při řazení „N“ (Neutral, vyřazení rychlostního stupně) anebo „R“ (Reverse, zpátečka) dlaň nenacházela patřičnou oporu a mohla sklouznout, zvlášť když jste u toho museli ještě mačkat pojistku na boku páky. Kdo tohle mohl vymyslet?!
Naštěstí se Peugeot po letech rozhoupal k nápravě. Nové provedení převzaté od ostatních značek koncernu PSA se zapuštěným ovladačem (podobný design má třeba také nová Octavia) zabírá méně prostoru. Také se patrně lidem bude více líbit.
Především se ale snáz ovládá. Mezi třemi klasickými režimy „R“, „N“ a „D“ přecházíte prostým klikáním vpřed či vzad, pro režim „P“ (Park, zastavení) a „M“ (Manual, přímé řazení pádly pod volantem) stačí zmáčknout tlačítko, stejně tak pro režim „B“ (Brake, vyšší úroveň rekuperace) u elektromobilů (nahrazuje tlačítko „M“).
Nový design páky převodovky už je k vidění u nové generace modelu 308, nyní se stěhuje také do menších modelů 208 a 2008, větší modely budou jistě brzy následovat. Tak dobře, a co teď u Peugeotu provedou se zbytkem kabiny?