Článek
Konkrétně jde o exemplář z roku 2021, který pohání 1,5litrový čtyřválcový turbodiesel o výkonu 84 kW (115 k) a točivém momentu 260 Nm. Rumunské SUV s pohonem všech kol má za sebou nějakých 30 tisíc kilometrů.
Zatím tedy nic zvláštního, žádný důvod, proč by prodejce měl za toto auto chtít 49 999 eur, tedy asi 1,23 milionu korun.
A nenajdeme ho ani ve standardní výbavě. Provedení Prestige sice nabízí například manuální klimatizaci, navigaci, tempomat, zadní kameru nebo vyhřívaná přední sedadla, ale to také není nic mimořádného.
Příčinu vysoké požadované částky přesto nalezneme převážně v kabině, i když jistou indicií může být pohled na střechu. Na té se nachází autostan, který napovídá, že tento Duster nebyl používán jako klasický automobil.
Ještě větší překvapení se objeví po otevření pátých dveří, zavazadlový prostor totiž z velké části zaplňují dva boxy. Ve skutečnosti jde o moduly pozoruhodné kempovací sady, jež v kompaktním balení zahrnuje poměrně bohaté příslušenství - plynový vařič se třemi hořáky, dřez, chladničku, nádrže na vodu nebo úložné prostory na kuchyňské náčiní. Zajímavě vypadá rozměrná pracovní plocha.
Prodejce dále zmiňuje kávovar, kempingové židle a stůl, kempingovou suchou toaletu či markýzu. Střešní stan nabízí lůžko o délce 210 a šířce 140 centimetrů. Přístupný je po žebříku.
Přítomnost kempovací sady ale také znamená, že Duster postrádá zadní sedadla - je tedy dvoumístný. Nový majitel však lavici k vozu dostane. Zvláštní také je, že současný německý majitel auto pronajímal, mohl - a jak to vypadá, tak stále může - si ho tedy půjčit jakýkoli dobrodruh.