Hlavní obsah

Oblíbené české SUV na steroidech: Český designér namaloval nošovický bestseller v brutální verzi

Foto: Rostislav Prokop

Hyundai Tucson patří k povedeným a populárním SUV, která se rodí v Nošovicích. Nejvíce do sportovna se model zatím přiblížil v kabátku N Line, ovšem český designér Rosťa Prokop jej navrhl v čistokrevném provedení N. A je to jízda!

Článek

Česku sice dominují SUV od Škodovky, ovšem Hyundai má ve svém portfoliu jeden neméně zajímavý model. Řeč je pochopitelně o Tucsonu, jehož rodiště byste našli právě v Nošovicích u Frýdku-Místku.

Foto: X/Hyundai Motor Group

Tohle je originální Hyundai Tucson N Line po faceliftu.

V závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech totiž sjíždí z výrobních linek nejvíce tucsonů ze všech produkovaných modelů, které pak putují do celého světa.

Značka Hyundai je známá mimo jiné pro svoji sportovní divizi N, kterou svého času rozjel génius Albert Biermann a jež dala světu sériové modely i30 N, i20 N, Kona N, Elantra N nebo Ioniq 5 N. Kdo se ovšem nedočkal, je právě populární Tucson.

Foto: Rostislav Prokop

SUV dostalo kromě modré rozšířené karoserie i lehká kovaná kola a polosportovní gumy.

Nastoupil tak český designér Rostislav Prokop, který kromě jiného maloval pro Pagani, aby stvořil Tucson v ostrém provedení N s rozšířeným tělem.

Vpředu se auto dočkalo přepracovaného nárazníku s lízátkem a přídavnými LED světlomety ve tvaru bumerangu. Za spodní mřížkou je pak vidět masivní chladič, který naznačuje přeplňovaný motor.

Foto: Rostislav Prokop

Vzadu si nelze nevšimnout velkého křídla a sportovního nárazníku.

Blatníky jsou rozšířené a lemy vyvedené do černé barvy krásně kontrastují k pro N modely typické modré karoserii. Vysloveně masivní jsou pak prahy a zadní usměrňovače vzduchu, kterým na boku přitakávají kovaná kola značky Vossen, pod nimiž mají své místo sportovní brzdy.

Zadní část je protažená velkým křídlem, páté dveře zdobí originální logo N a zadní nárazník dostal spoiler, ve kterém se zabydlely dvě koncovky výfuku umístěné uprostřed. Celkově je pak auto snížené a má natažené i rozchody náprav.

A konečně motor. Tady se žádné velké překvapení úplně nekoná, protože Prokop sáhl po osvědčené klasice o 280 koních. Jde o čtyřválcový zážehový dvoulitr turbo z Hyundai i30 N vybavený osmirychlostní automatickou převodovkou. Výhodou Tucsonu N nicméně je, že sice nenabídne manuál, ale volitelnou čtyřkolku.

Nevolejte do Hyundie ani Nošovic. Tucson N, ač by se nám fakt líbil, nejspíš nevznikne. Čas od času jen upustíme uzdu fantazii a spolu s Rosťou stvoříme něco, co není reálné, ale moc bychom to chtěli… Vy ne?

Líbil by se vám ostrý Hyundai Tucson N?
Volám do Nošovic, aby to hned vyrobili!
90,4 %
Tucson se do N rodiny nehodí.
3,3 %
Vůbec nelíbil!
6,3 %
Celkem hlasovalo 697 čtenářů.
Načítám