Článek
Honda NSX. Jeden z nemnoha posledních analogových supersportů s atmosférickým motorem, manuální převodovkou a minimem elektroniky. Jeho podvozek svého času pomáhal vyvinout dokonce samotný Ayrton Senna. Pozoruhodné je, že NSX byl jedním z prvních, ba dokonce dle mnohých úplně prvním supersportem, který se opravdu dal používat každý den a na jeho provozování si člověk nemusel sehnat druhé nebo ideálně třetí zaměstnání.
Honda NSX je opravdu dobré auto uznávané odborníky a nadšenci prakticky po celém světě. Dnes už jde o vyhledávaný youngtimer a jednou se může stát vyhledávaným veteránem. Navíc na rozdíl od některých svých krajanů nebylo potřeba do ní investovat statisíce, aby člověk vydoloval její potenciál – naopak, velká část vozů NSX dodnes zůstává v prakticky sériovém stavu.
Jde tedy o vůz, který je hoden výstavy v muzeu. Totéž si myslí i automobilka Toyota – a tady opravdu nejde o zbrklý novinářský překlep. Toyota vystavuje na odiv jeden z největších výtvorů konkurenční značky Honda ve svém „Toyota Automobile Museu“ coby výraz vzájemné cti a oslavu konstruktérské geniality. Dokážete si představit, že by Ferrari vystavovalo třeba takový McLaren F1? My tedy ne…
Pokud jste stejně překvapeni jako my, věřte, že Honda NSX není jediným „vetřelcem“ v muzeu automobilky Toyota. Dle informací tu lze totiž najít i vozy jako Mercedes 190, Nissan Skyline R32 nebo první generaci Mazdy MX-5, jak ostatně dokládají fotografie. NSX navíc není ani jedinou Hondou v expozici – lze tu najít třeba první generaci typu Civic, sportovní roadster Sport 500 nebo maličké městské vozítko N360.
Muzeum automobilů Toyota, neboli oficiálně Toyota Automobile Museum bylo otevřeno v roce 1989 a prezentuje obdivuhodnou a bohatou historii japonské automobilky Toyota. Velký komplex se nachází ve městě zvaném Nagakute, které leží poblíž Nagoje, hlavního města prefektury Aiči…