Článek
Jak postavit opravdu hnusné SUV? Nezjednodušujte si to a začněte s vlastně docela roztomilým pick-upem Toyota Hilux Champ pro rozvojové východoasijské trhy. A protože je známý svou širokou modifikovatelností, místo korby mu postavte na záda SUV nástavbu se sedačkami pro dalších pět členů posádky a velkým kufrem.
Ale zase, ať to nemáte tak jednoduché, nechte tu nástavbu nakreslit nevidomého člověka bez špetky talentu, zato s pravítkem v ruce. A nechte ho pěkně vyblbnout – ohyb tady, zlom támhle, ať si těch pět dolarů za dobře odvedenou práci zaslouží.
Výsledek pak nalakujte vyblitou zelenou jako ze zdí nemocnice (nebo tváří některých na smrt nemocných pacientů) a postavte ho na příliš malá kola, ideálně komplet černá, aby v mase karoserie ještě víc zanikla, a vypadala tak ještě menší. A voilá, sedmimístné SUV je tady. Pytlíky na zvracení do pohotovostní polohy, prosím!
Tenhle pojízdný krabicovitý ekvivalent sloního muže je určený pro indonéský trh (tam se Hilux Champ jmenuje Hilux Rangga, což má mimochodem evokovat „člověka se silnou vůlí“), který asi nebude vyloženě vybíravý a spíš než designové finesy ocení praktičnost, univerzálnost a odolnost téhle automobilové oplzlosti. Vždyť když sedíte uvnitř, tak auto zvenku nevidíte, tak co (jen k němu musíte dotápat poslepu). A navíc jím pak můžete terorizovat sousedy (podobně jako to dělají zvrhlí majitelé Fiatu Multipla), což je k nezaplacení.
A že to jde i lépe, ukazuje tahle povedená obytná nástavba – a mnoho jiných, pro které je tenhle kompaktní, ale neúnavný pracant jako stvořený.