Článek
Krásu a eleganci původního Popularu Monte Carlo nejde slovy snad ani popsat, to se musí vidět, nejlépe naživo. Každopádně vaše hlasy vloni rozhodly, že právě tento model je hvězdou nejen 30. let, ale rovněž všech sériových vozů vyráběných na našem území našimi automobilkami.
Vozidlo porazilo i takové matadory, jakými jsou Škoda Felicia, Aero 30 nebo Praga Lady. Na základě toho jsme se s naším dvorním designérem Rosťou Prokopem rozhodli, že tuhle populární ikonu oblékneme do moderního kabátu a vybavíme ji odpovídající technikou.
Nezapomínejte, že původní i náš současný Popular jsou lidovými vozidly, pouze nastrojenými do vrcholového provedení Monte Carlo, které dnes odkazuje na historii motorsportu mladoboleslavské automobilky. Z toho důvodu je karoserie moderny modelové řady 2023 kompaktní a stejně jako originál dvoudveřová.
S velkým zájmem vám představíme nejprve příď, která nabídne tvarovanou kapotu, extravagantní blatníky, sportovní nárazník a ikonickou masku chladiče, na níž navazuje mřížovité denní svícení. Tyto detaily odkazují na původní kovovou masku a ochranu světlometů, utvářející DNA prvního provedení.
Nelze si rovněž nevšimnout dvou laků karoserie, jenž jsou opět inspirovány prvotním modelem. Zatímco černá Onyx Bright vyniká vysoce lesklým dojmem, červená Red Velvet zase působí vysoce kontrastně.
Za zmínku ještě stojí velmi úzké (takřka neznatelné) diodové světlomety, zastavěné mezi pruhy denního svícení. Soulad detailů pak uzavírá upravené logo Škodovky, účelově použité v rámci vzpomínek na Rally Monte Carlo.
Boční linie vás střelhbitě přenesou zpátky do třicátých, zejména díky svažující se zádi karoserie typu fastback. K tomu si přidejte ještě moderní litá kola, avšak navržená podle designu originálu, a také různá odvětrávání či usměrňovače vzduchu směřující například ke kotoučovým brzdám.
Pozadu nezůstaly ani dvoje boční dveře, otevíratelné protisměrně. Kliku byste však na nich hledali marně, fungují totiž na moderní bázi elektromagnetického odskoku. Vzpomeneme i zpětná zrcátka – menší, kulatější s vestavěným blikačem.
Nejkrásnější se svažuje
Pokud byste chtěli najít nejkrásnější partii moderního Popularu Monte Carlo, půjde zajisté o zadní část. Stačí kouknout na podlouhlé dělené zadní okno, aerodynamickou ploutev začínající u střechy, designové víko hlubokého zavazadelníku a stylové víčko nádrže umístěné vlevo. A ty křivky, záhyby a linky…
Kochání však pokračuje, protože se o slovo hlásí sdružené koncové diodové světlomety, které částečně překrývá chromový nápis ŠKODA. Ano, taková věc by v reálu jistě musela mít unijní schvalovací výjimku. Blinkry, couvačky a mlhovku poté hledejte schované nad a pod červenou světelnou linkou.
Na výsluní pozornosti se dere i zadní nárazník s difuzorem, doplněný o dvojici koncovek sportovní výfukové soustavy. Ta je částečně odkrytá, a to z důvodu chlazení.
Proč to všechno? Jednoduše kvůli zastavěné pohonné jednotce, jíž je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 300 koňských sil, který jsme si vypůjčili z Golfu GTI Clubsport. To znamená, že točivý moment 400 Nm přenáší sedmirychlostní automat DSG výhradě na přední nápravu, díky čemuž je vozidlo daleko zábavnější, než kdyby disponovalo čtyřkolkou z Golfu R.
Novodobý dvoumístný Popular Monte Carlo je rovněž poměrně lehký, neb se s provozní hmotností vejde do 1 100 kilogramů. Nejvyšší rychlost je tradičně omezena na 250 km/h, zatímco akcelerace z nuly na sto zabere vozu méně než pět sekund. Milovníkům dojezdu poté udělá radost 55litrová nádrž a kombinovaná spotřeba 6,9 litru benzinu na sto kilometrů.
Částečně můžeme nahlédnout i do interiéru, kde spatřujeme dvě sportovní sedačky s výhřevem, digitální přístrojový štít, širokou obrazovku infosystému a poměrně prostý volant s velkým kulatým airbagem uprostřed. Je tedy jisté, že se uvnitř v rámci minimalismu vsadilo na plnou dotykovou digitalizaci.
Je tomu tak každý měsíc a tento není výjimkou, že si tu nad grafickým designem jen tak fantazírujeme. Totiž žádný Popular Monte Carlo v novodobém provedení ve skutečnosti neexistuje a to, co vidíte, je jen náš virtuální návrh, jak by novodobé vozidlo mohlo vypadat, pokud bychom do jeho vývoje mohli zasahovat.
Jenže nezasahujeme, ba dokonce se jeho comeback ani nachystá. Zbývá nám proto pouze vzít zadobře vzpomínkou na nejkrásnější sériové auto české historie a kochat se 3D návrhem jeho moderního a neméně atraktivního nástupce.