Hlavní obsah

Nejkrásnější sériové auto Česka ožilo v moderní podobě. Představujeme Škodu Popular Monte Carlo 2023

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Oživili jsme ikonickou Škodu Popular, navíc v nádherném provedení Monte Carlo

Pamatujete na naši loňskou anketu, v níž jste zvolili Škodu Popular Monte Carlo ze 30. let nejkrásnějším sériovým autem z Česka? Dovolili jsme si nyní malinko navázat a inspirováni originální předlohou stvořili jejího moderního nástupce, který se pyšní aerodynamickým designem, odkazy na první model a silným 300koňovým čtyřválcem.

Článek

Krásu a eleganci původního Popularu Monte Carlo nejde slovy snad ani popsat, to se musí vidět, nejlépe naživo. Každopádně vaše hlasy vloni rozhodly, že právě tento model je hvězdou nejen 30. let, ale rovněž všech sériových vozů vyráběných na našem území našimi automobilkami.

Foto: Škoda Auto

Tak to je ona, původní a elegantní Škoda Popular Monte Carlo

Vozidlo porazilo i takové matadory, jakými jsou Škoda Felicia, Aero 30 nebo Praga Lady. Na základě toho jsme se s naším dvorním designérem Rosťou Prokopem rozhodli, že tuhle populární ikonu oblékneme do moderního kabátu a vybavíme ji odpovídající technikou.

Nezapomínejte, že původní i náš současný Popular jsou lidovými vozidly, pouze nastrojenými do vrcholového provedení Monte Carlo, které dnes odkazuje na historii motorsportu mladoboleslavské automobilky. Z toho důvodu je karoserie moderny modelové řady 2023 kompaktní a stejně jako originál dvoudveřová.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Přední maska koresponduje s mřížovitým denním svícením

S velkým zájmem vám představíme nejprve příď, která nabídne tvarovanou kapotu, extravagantní blatníky, sportovní nárazník a ikonickou masku chladiče, na níž navazuje mřížovité denní svícení. Tyto detaily odkazují na původní kovovou masku a ochranu světlometů, utvářející DNA prvního provedení.

Nelze si rovněž nevšimnout dvou laků karoserie, jenž jsou opět inspirovány prvotním modelem. Zatímco černá Onyx Bright vyniká vysoce lesklým dojmem, červená Red Velvet zase působí vysoce kontrastně.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Kromě černé Onyx Bright jsme karoserii nabarvili lakem Red Velvet

Za zmínku ještě stojí velmi úzké (takřka neznatelné) diodové světlomety, zastavěné mezi pruhy denního svícení. Soulad detailů pak uzavírá upravené logo Škodovky, účelově použité v rámci vzpomínek na Rally Monte Carlo.

Boční linie vás střelhbitě přenesou zpátky do třicátých, zejména díky svažující se zádi karoserie typu fastback. K tomu si přidejte ještě moderní litá kola, avšak navržená podle designu originálu, a také různá odvětrávání či usměrňovače vzduchu směřující například ke kotoučovým brzdám.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Karoserie typu fastback navazuje na linie původního modelu

Pozadu nezůstaly ani dvoje boční dveře, otevíratelné protisměrně. Kliku byste však na nich hledali marně, fungují totiž na moderní bázi elektromagnetického odskoku. Vzpomeneme i zpětná zrcátka – menší, kulatější s vestavěným blikačem.

Nejkrásnější se svažuje

Pokud byste chtěli najít nejkrásnější partii moderního Popularu Monte Carlo, půjde zajisté o zadní část. Stačí kouknout na podlouhlé dělené zadní okno, aerodynamickou ploutev začínající u střechy, designové víko hlubokého zavazadelníku a stylové víčko nádrže umístěné vlevo. A ty křivky, záhyby a linky…

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Svažující se záď, dělené zadní okno a víko zavazadelníku – to vše inspirované originálem

Kochání však pokračuje, protože se o slovo hlásí sdružené koncové diodové světlomety, které částečně překrývá chromový nápis ŠKODA. Ano, taková věc by v reálu jistě musela mít unijní schvalovací výjimku. Blinkry, couvačky a mlhovku poté hledejte schované nad a pod červenou světelnou linkou.

Na výsluní pozornosti se dere i zadní nárazník s difuzorem, doplněný o dvojici koncovek sportovní výfukové soustavy. Ta je částečně odkrytá, a to z důvodu chlazení.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Vzadu najdete vývod sportovního výfuku a difuzor

Proč to všechno? Jednoduše kvůli zastavěné pohonné jednotce, jíž je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 300 koňských sil, který jsme si vypůjčili z Golfu GTI Clubsport. To znamená, že točivý moment 400 Nm přenáší sedmirychlostní automat DSG výhradě na přední nápravu, díky čemuž je vozidlo daleko zábavnější, než kdyby disponovalo čtyřkolkou z Golfu R.

Novodobý dvoumístný Popular Monte Carlo je rovněž poměrně lehký, neb se s provozní hmotností vejde do 1 100 kilogramů. Nejvyšší rychlost je tradičně omezena na 250 km/h, zatímco akcelerace z nuly na sto zabere vozu méně než pět sekund. Milovníkům dojezdu poté udělá radost 55litrová nádrž a kombinovaná spotřeba 6,9 litru benzinu na sto kilometrů.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Novodobý Popular nakupoval u Volkswagenu, konkrétně si vypůjčil 2,0 TSI o 300 koních

Částečně můžeme nahlédnout i do interiéru, kde spatřujeme dvě sportovní sedačky s výhřevem, digitální přístrojový štít, širokou obrazovku infosystému a poměrně prostý volant s velkým kulatým airbagem uprostřed. Je tedy jisté, že se uvnitř v rámci minimalismu vsadilo na plnou dotykovou digitalizaci.

Je tomu tak každý měsíc a tento není výjimkou, že si tu nad grafickým designem jen tak fantazírujeme. Totiž žádný Popular Monte Carlo v novodobém provedení ve skutečnosti neexistuje a to, co vidíte, je jen náš virtuální návrh, jak by novodobé vozidlo mohlo vypadat, pokud bychom do jeho vývoje mohli zasahovat.

Jenže nezasahujeme, ba dokonce se jeho comeback ani nachystá. Zbývá nám proto pouze vzít zadobře vzpomínkou na nejkrásnější sériové auto české historie a kochat se 3D návrhem jeho moderního a neméně atraktivního nástupce.

Načítám