Článek
Nad osobními auty se spalovacími motory se v Evropě pomalu stahují mračna, takže není divu, že se o slovo hlásí užitkové vozy, jejichž budoucnost se zdá být zatím o něco zářnější. Kdyby se do moderních užitkáčů pustila i Škodovka, jistě by minimálně v Česku sklidila úspěch.
Ale jak by byl velký? A nezamával by prodejními čísly i námi navržený Trapper, postavený na bázi minivanu inspirovaného konceptem Vision 7S? Představujeme vám obývák na útěku z Mladé Boleslavi, navržený naším dvorním designérem Rostislavem Prokopem.
Název Trapper jsme vybrali jakožto složeninu slov tramp and kemper, což odkazuje, že je předmětný automobil určený pro toulky cestami i necestami a také pro kempování. Základ vozu tvoří modifikovaná koncernová modulární platforma MQB, na níž stojí i čerstvý Volkswagen Multivan.
Škoda Trapper tak slibuje jízdní vlastnosti osobního automobilu, vysokou míru pohodlí, solidní obratnost, perfektní torzní tuhost i zvýšenou průchodnost lehkým terénem, jelikož zde nechybí ani volitelný pohon 4 × 4. Na výběr bude ze dvou motorů, a to z dvoulitrového TDI a dvoulitrového TSI. Naopak převodovka je jediná, a to sedmirychlostní DSG.
Inspirováno 7S
Čelní design Trapperu odráží nový designový jazyk Škodovky tvořený LED diodovými lampami s technologií Matrix. Světelný podpis rovněž dotváří horní diodová linka, jakou nabídne i kosmický Hyundai Staria. Bystří z vás si jistě všimli užití nového loga automobilky, demonstrovaného formou nápisu, a rovněž masky chladiče umístěné v předním nárazníku.
Boční linie s širokými skly slibují královský rozhled, stejně tak i aerodynamicky řešené boky reprezentované zapuštěnými klikami. Širší práh se zvýšenou nosností je zde úmyslně, a to kvůli snazší manipulaci s boční markýzou. Ta je mimochodem vybavena také spouštěcím paravánem zajišťujícím větší soukromí při kempování.
Otevíratelné boční dveře najdete i na druhé straně, a to kvůli obsluze kuchyňky, s níž lze manipulovat nejenom zevnitř, ale také zvenčí. Pokud má vůz kuchyň lokalizovanou vzadu, slouží druhé dveře pro komfortní přístup na zadní sedadla. Na straně řidiče mají své místo ještě tankovací otvory pro doplnění paliva, močoviny nebo čisté vody.
Aerodynamická litá kola posléze korespondují s ochranným oplastováním vozidla, které navazuje na zvýšený zadní nárazník se zabudovanými koncovkami výfuku. Koncové světlomety jsou opět navrženy v duchu Vision 7S a doplněny podsvíceným nápisem ŠKODA na pátých dveřích.
Pokud jde o zadní prosklení, tak to je z důvodu výhledu co nejširší, čemuž odpovídá taktéž atypicky tvarovaný zadní sloupek.
A konečně zvedací střecha nabízející dvě lůžka určená pro spánek/odpočinek. Jistě si všímáte i voděodolného stanu, jenž nezapomněl ani na vzdušná síťovaná okna – to proto, aby se dovnitř během dne dostávalo co nejvíce přirozeného světla. Na noc pak lze otvory pochopitelně zastínit vnitřními roletami.
Škoda Trapper je výhradně vizí Garáž.cz, která ukazuje, jak by mohla vypadat moderní dodávka mladoboleslavského výrobce, navíc přetvořená do podoby praktického obytňáku. Proslýchá se, že zástupci domácí automobilky sice pracují na nějakém obytném příslušenství / vestavbách, ale prozatím jde jen o spekulaci typu „jedna bába povídala“.
Naše prototypy
Máte rádi naše vize? Podívejte se na další naše prototypy! V této tematické sérii pro vás navrhujeme a vytváříme různé automobilové modely, ať už československé, či zahraniční. Dále vracíme zpátky do života motorizované legendy nebo představujeme sofistikovaná technická řešení.